Sieć Biedronka, idąc w ślady Lidla, Kauflandu, Aldiego i Netto, oficjalnie zadeklarowała rezygnację ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego, tak zwanych trójek”.


W wyniku rozmów prowadzonych przez Otwarte Klatki, grupa Jeronimo Martins dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka „trójki” ze swoich sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 roku. 

Dlaczego to takie ważne?

Chów klatkowy kur niosek należy do najokrutniejszych praktyk przemysłu hodowlanego. W Polsce około 90% kur niosek spędza życie w klatkach, do których nie dochodzi światło słoneczne ani świeże powietrze. Zwierzęta nie mogą się swobodnie poruszać, rozkładać skrzydeł czy formować hierachii stada, a tym bardziej spełniać swoich podstawowych potrzeb gatunkowych, czyli np. kąpieli piaskowych. W olbrzymich halach, w których ustawione są klatki, łatwo rozprzestrzeniają się pasożyty i choroby. Wiele ptaków jest osłabionych lub umiera z przemęczenia. Dlatego właśnie organizacje z całego świata przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze sprzedaży i przetwarzania  jajek oznaczonych cyfrą 3. To oznaczenie można znaleźć bezpośrednio na każdym jajku. Na rodzaj hodowli, z jakiej pochodzi jajo, wskazuje pierwsza cyfra czerwonego kodu (3, 2, 1 lub 0).

Biedronka rezygnuje z jajek z chowu klatkowego

źródło: Otwarte Klatki

Decyzja sklepów Biedronka to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce. Mamy nadzieję, że kolejne sieci również zrezygnują z bezdusznego wykorzystywania zwierząt. Do tej pory każdy z nas może wyrażać sprzeciw wobec torturowania kur, podejmując świadome wybory konsumenckie w czasie codziennych zakupów.

Nie osiągnęlibyśmy tego bez Was!

Jedynie wasze wsparcie daje nam środki do działania. Jeśli sądzisz, że we współczesnym świecie nie ma miejsca na hodowlę klatkową, wejdź na stronę Jak one to znoszą i podpisz deklarację niekupowania jajek “trójek”.

Co jeszcze możesz zrobić?

wpłać darowiznę

Zobowiązanie sieci Biedronka: http://www.biedronka.pl/pl/social-responsibility/csr-partner