ESTby ES. jest dziewiątą już polską marką, która przystąpiła do międzynarodowej kampanii Sklepy Wolne Od Futer, wyrażając tym samym sprzeciw w sprawie hodowli zwierząt na futra. Gosia Sobiczewska, projektantka i właścicielka marki skomentowała swoją decyzję: „Dostaliśmy tak dużo od natury. A to, czego nie dostaliśmy – sami sobie wzięliśmy. Zachłanność, za którą stoi cierpienie zwierząt jest przerażająca. Tym bardziej, że na jej końcu jest próżność. Próżność mody. Nie chcę takiej mody”. Firma zobowiązała się pisemnie do niestosowania futer oraz dodatków futrzanych w swoich kolekcjach pokazując tym samym jak istotne jest przestrzeganie praw zwierząt. Poprzez zajęcie zdecydowanego stanowiska w sprawie używania i sprzedaży naturalnych futer w kolekcjach, marka wsparła tym samym wysiłki zmierzające do zakazania hodowli zwierząt na futro na całym świecie. Taką postawę docenia coraz większa grupa klientów: ostatnie badania opinii publicznej w Polsce pokazują, że zwłaszcza młode kobiety nie chcą widzieć naturalnych futer w kolekcjach odzieżowych, uważając je za niepotrzebne i passé.

Gosia Sobiczewska, która tworzy pod szyldem ESTby ES. od 2010 roku, od samego początku bezkompromisowo kreuje świetny design. Stawia zawsze mocny nacisk na jakość oraz uczestniczy w procesie tworzenia od samego początku do końca. Cała produkcja ESTby ES. jest ulokowana w Polsce, a materiały użyte w każdej kolekcji pochodzą głównie od polskich producentów. Marka od początku mogła pochwalić się ciepłym przyjęciem kolejnych kolekcji przez stylistów i dziennikarzy, a modę ESTby ES. kochają również polskie gwiazdy. Nietuzinkowe projekty Gosi Sobiczewskiej można było oglądać m.in. na: Ani Wendzikowskiej, Oldze Bołądź, Adzie Fijał, Magdzie Steczkowskiej, Agnieszce Więdłosze, Ani Prus, czy Marii Niklińskiej.

Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer) to kampania międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, która ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, pozwalając w ten sposób dokonywać świadomych i etycznych wyborów. Fur Free Retailer wspiera wyłącznie sprzedawców, którzy zobowiązali się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych. Aktualnie do programu należy ponad 315 firm modowych, m.in.: największe koncerny odzieżowe Inditex i H&M Group z markami: Massimo Dutti, Zara, Bershka, H&M, COS, Cheap Monday oraz wiele innych marek takich jak Topshop, Marks & Spencer czy Asos.

Polskie marki, które oficjalnie dołączyły do projektu to: RISK.made in Warsaw, Nenukko, Ninety Eight Clothing, Slogan Eco Streetwear, Rododendron, Luka Bandita, SAS (Such A Sucz), Folk Design oraz ESTby Es.

Oficjalnym polskim przedstawicielem koalicji Fur Free Alliance jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

14.10.2014