Lato. Zrobiło się ciepło i będzie coraz cieplej, aż zrobi się tak gorąco jak… w piekle. No właśnie! Mamy kolejną markę, która postanowiła dołączyć do międzynarodowego projektu Sklepy Wolne od Futer (oryg. Fur Free Retailer)! Panie, panowie, poznajcie PIEKUO.
PIEKUO to niepokorny streetwearowy brand należący do małej, zgranej ekipy (są w niej m.in. dwaj bracia!). Mówią o sobie, że są od zawsze otoczeni sztuką (bo taka rodzinna tradycja) – obcowali z malarstwem i poezją. Marka jest 21. firmą, która podpisała z nami umowę w ramach kampanii antyfutrzarskiej. Zobowiązała się tym samym do niestosowania naturalnego futra w żadnej postaci w swoich projektach (dotyczy to także akcesoriów oraz wykończeń) i chociaż do tej pory takich materiałów firma nie stosowała – jak sama podkreśla – jest to symboliczny gest przeciwko bezsensownej eksploatacji zwierząt (właściciele są weganami) i wsparcie wartościowej idei.
„Dołączenie do kampanii takiej organizacji, która myśli o zwierzętach jest dla nas naturalne. Kurt Vonnegut kiedyś powiedział: Nie ma powodu, dla którego zło miałoby triumfować częściej niż dobro. Triumf to kwestia organizacji. Dlatego organizujemy się z tymi, którzy mają odwagę myśleć niepokornie i odpowiedzialne. Kwestionowanie obecnego stanu rzeczy jest dojrzałym buntem przeciwko bylejakości. Świat może być ciepłym i przyjaznym miejscem. Świadomość zaczyna się od wysiłku myślenia i zadawania pytań, zaczyna się od braku pokory” – tak skomentowali włączenie się do naszej akcji właściciele marki.
Co możecie znaleźć w PIEKLE? Przede wszystkim ubrania szyte z naturalnych materiałów, większość koszulek to 100% bawełna, a bluzy mają zaledwie 20% domieszki elastycznego poliestru. Zajrzyjcie na www.piekuo.com.
Polskie marki, które oficjalnie dołączyły do kampanii to Solar Company, Nenukko, RISK.made in Warsaw, Mint and Pepper, Ninety Eight Clothing, Slogan Eco Streetwear, Rododendron, Luka Bandita, Mimiś, SAS (Such A Sucz), Folk Design, Heroesque, Bohema Clothing, YES TO DRESS, Veganise, Wisłaki, ESTby Es (Gosia Sobiczewska), Landebahn oraz Elade.
Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer) to kampania międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance. Koalicja wspiera wyłącznie sprzedawców, którzy pisemnie zobowiązali się do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych. Do projektu należy ponad 350 firm modowych, m.in.: koncerny odzieżowe INDITEX, H&M Group czy BESTSELLER z markami: Massimo Dutti, Zara, Bershka, H&M, COS, Cheap Monday, Jack & Jones, Vero Moda oraz marki takie jak Topshop, Marks & Spencer czy ASOS. Oficjalnym polskim przedstawicielem Fur Free Alliance jest stowarzyszenie Otwarte Klatki.
Nie rozumiesz, dlaczego sprzeciwiamy się naturalnym futrom? Zajrzyj na cenafutra.info
28.06.2015