Grupa Lagardère Travel Retail zobowiązała się do wycofania produktów jajecznych oraz produktów zawierających jajka pochodzące z chowu klatkowego ze wszystkich swoich punktów sprzedaży.
Grupa Lagardère Travel Retail postanowiła najpóźniej do roku 2025 wycofać jajka z chowu klatkowego ze wszystkich swoich restauracji i punktów sprzedaży – na stacjach kolejowych i lotniskach, w Europie, Ameryce Północnej, na Bliskim Wschodzie oraz w regionie Azji i Pacyfiku.

Lagardère wycofuje jajka “trójki”

Lagardère Travel Retail jest liderem na rynku sprzedaży detalicznej w branży turystycznej.

Firma jest obecna w 20 krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji. W Polsce Spółka Lagardere Travel Retail, działająca przez ostatnich 18 lat pod nazwą HDS Polska, zarządza siecią 630 sklepów prasowych pod markami Inmedio, Relay, Virgin, Discover, a także sklepami typu convenience pod marką 1 Minute.  Posiada również 80 lokali gastronomicznych, w tym kawiarnie, bistro, piekarnie z ofertą restauracyjną oraz sklepy Duty Free na lotniskach.

Przeczytaj także: Trzynaście organizacji z całego świata walczy o lepsze warunki dla kurczaków hodowanych na mięso

Decyzja grupy o rezygnacji z jaj oznaczonych numerem trzy została podjęta jednomyślnie przez wszystkie firmy należące do grupy. Ten bardzo ważny krok jest częścią globalnej strategii Lagardère Travel Retail wspierającej zrównoważony rozwój.

Firmy dbające o jakość produktów

Pomimo, że Lagardère Travel Retail daje sobie kilka lat na wprowadzenie tych zmian globalnie, prace nad wycofaniem jaj z chowu klatkowego już ruszyły. Obecnie jajka “trójki” zostały już wycofane w Niemczech oraz we Włoszech.
Decyzje o rezygnacji z jaj z chowu klatkowego podejmuje coraz więcej firm, takich jak Biedronka, Lidl, Costa Caffee, Hotele B&B. Firmy motywują swoje działania dbałością o jakość proponowanych produktów, kwestiami etycznymi, jak i wolą konsumentów, którzy w znakomitej większości uważają, że hodowla klatkowa kur niosek nie spełnia nawet minimalnych potrzeb tych inteligentnych zwierząt.

Poprawa losu kur światowym trendem

Zobowiązując się do wyeliminowania z globalnego łańcucha dostaw jaj pochodzących z hodowli klatkowej Lagardère Travel Retail nie tylko wpisuje się w światowy trend jakim jest podjęcie odpowiedzialności za poprawę losu kur, ale także ustanawia nowy standard dla branży turystycznej na całym świecie.

Chcesz pomóc kurom?

PODPISZ!

zdjęcia: Lagardère Travel Retail