POLOmarket, polska sieć handlu detalicznego, podjęła działania zmierzające do stopniowego wykluczenia ze sprzedaży jajek pochodzących z chowu klatkowego. Firma ogłosiła, że jajka oznaczone cyfrą “trzy” zostaną wycofane z ofert sklepu najpóźniej do 2025 roku.
Sieć POLOmarket, największa polska sieć supermarketów, postanowiła dołączyć do grona firm, które potwierdziły, że problem dobrostanu zwierząt nie jest im obojętny.
“Oczywistym dla nas jest humanitarne traktowanie wszystkich zwierząt, w tym w szczególności zwierząt hodowlanych. Dobrostan kur niosek jest zatem dla nas bardzo istotną kwestią” – oświadczyła Izabela Trojanowska z biura prasowego firmy.
Sieć POLOmarket została założona w 1997 roku. Dziś sieć to ponad 280 nowoczesnych placówek obecnych zarówno w małych, jak i dużych miastach na terenie całej Polski. Miesięcznie sklepy POLOmarket odwiedza prawie 9 mln klientów w całym kraju.
Przeczytaj także: Polacy chcą poprawy warunków hodowli kur przeznaczonych na mięso
Decyzje sieci handlowych, ale też restauracji, hoteli czy producentów żywności mają olbrzymi wpływ na dobrostan zwierząt. Dzięki krokom zmierzającym do wykluczenia ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego przez duże firmy, głos konsumentów zaniepokojonych warunkami, w jakich żyją zwierzęta, dochodzi do hodowców.
W obliczu nowego rodzaju zapotrzebowania muszą tak dopasować systemy hodowli zwierząt, aby wykluczyć z nich najokrutniejsze praktyki. W ten sposób możemy spodziewać się znaczącej poprawy losu wielu tysięcy kur.
Decyzje o wycofaniu jaj pochodzących z hodowli klatkowej przez firmy, takie jak POLOmarket jest m.in. wynikiem rozmów ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki oraz Fundacja Alberta Schweitzera.