Pisaliśmy już kiedyś o majonezie roślinnym produkowanym przez Hampton Creek.
Jak donosi magazyn Fortune, majonez robi w USA furorę – okazał się najlepiej sprzedającym się majonezem w sieci sklepów Whole Foods, a od września trafi do sprzedaży w sieci Wal-Mart.
Dla Hampton Creek, wejście do największego sklepu dyskontowego w kraju jest bardzo istotnym krokiem w rozwoju firmy, której głównym celem jest upowszechnianie produktów roślinnych.
Sam dyrektor naczelny, Josh Tetrick, jest zdania, że wiele osób dokonuje wyborów konsumenckich, które szkodzą zwierzętom, przyrodzie, oraz własnemu zdrowiu, nie dlatego, że te sprawy zupełnie ich nie obchodzą, ale dlatego, że tak jest najtaniej.
Misją firmy Hampton Creek jest produkowanie naturalnych roślinnych alternatyw dla produktów pochodzących z przemysłowej hodowli zwierząt. Pierwszym krokiem było podjęcie próby zastępowania jajek, które są częstym dodatkowym składnikiem takich wyrobów jak majonezy, makarony czy ciastka. Obecnie wygląda na to, że na tym polu firma odnosi wiele sukcesów i w związku z tym zdecydowała się rozpocząć pracę nad wprowadzeniem roślinnej jajecznicy (Just Scramble).
Jajecznica z roślinnego białka będzie początkowo produkowana na rynek azjatycki, ponieważ obecnie bardzo mocno spadło tam spożycie jajek w związku z epidemią ptasiej grypy. Tetrick ogłasza jednocześnie, że firma chce zmierzać ku produkowaniu tanich i ekologicznych produktów obfitujących w białko roślinne, które będą dostępne dla ludzi nawet w bardzo ubogich rejonach świata.
Ludzie potrzebują alternatyw dla przemysłowo produkowanych substancji pochodzenia zwierzęcego. „Kurze jajko to dopiero początek” – stwierdza Teterick
Dobrusia – 2.08.2014
Dziękujemy
Na Twoja skrzynkę wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie adresu e-mail. Kliknij w link załączony w wiadomości. Jeżeli nie widzisz maila z potwierdzeniem, sprawdź w skrzynce SPAM.