5 grudnia, koalicja 59 organizacji prozwierzęcych Open Wing Alliance rozpoczęła kampanię przeciwko największej firmie hotelarskiej na świecie – Marriott. Walczymy o nakłonienie hotelarskiego giganta do dotrzymania swojej obietnicy i zrezygnowania z wykorzystywania jaj klatkowych we wszystkich swoich placówkach, na całym świecie.
Dlaczego Marriott?
Marriott to obecnie największa na świecie firma hotelarska. Posiada ponad 6700 placówek, które znajdują się w ponad 130 krajach na całym świecie. Hotele Marriott występują pod 30 markami, wśród których od dwóch lat znajduje się wielka sieć Starwood. W 2016 roku Starwood zadeklarował wycofanie jaj z chowu klatkowego do 2020 roku – czy dalej można liczyć na to zobowiązanie, skoro firma została kupiona przez Marriott?
Marriott już w 2013 roku wydał oficjalne oświadczenie o całkowitej rezygnacji z jaj klatkowych do końca 2015 roku. Niestety pomimo faktu, że wycofywanie się ze wspierania hodowli klatkowej jest obecnie ogólnie przyjętym standardem jakości, Marriott nie wywiązał się ze swojej deklaracji.
Łamiąc obietnicę wycofania jaj klatkowych, Marriott nie tylko zawiódł oczekujących zmian gości i konsumentów, ale również rzucił cień wątpliwości na wiarygodność i sprawczość deklaracji sieci Starwood, będącej od niedawna własnością firmy.
Na czym polega problem?
Jaja zamawiane na całym świecie przez firmę Marriott pochodzą z ferm, na których kury przetrzymywane są w ciasnych i brudnych klatkach – tak małych i przepełnionych, że zaspokojenie naturalnych potrzeb ptaków jest niemożliwe.
Niejednokrotnie części ich ciał ulegają zablokowaniu pomiędzy elementami klatek. Prowadzi to do rozległych deformacji, poważnej utraty piór, czy nawet do złamań kości. 10% kur umiera w klatkach z wyczerpania. Po ich ciałach chodzą jeszcze żywe towarzyszki.
Do czego dążymy?
Jako Otwarte Klatki wraz z organizacjami należącymi do koalicji OWA pragniemy przekonać firmę Marriott do wywiązania się z obietnicy i wycofania jaj z chowu klatkowego ze wszystkich swoich hoteli. Taki krok potwierdziłby zaangażowanie Marriott w tworzenie globalnego rynku, który jest bardziej przyjazny zwierzętom i odpowiedzialny społecznie. Ponadto, jako światowy gigant, Marriott ma ogromny wpływ na życie kur. Nie tylko bezpośrednio poprzez wielkie zamówienia na jaja, ale także na cały rynek.
Wycofując jaja klatkowe, Marriott dołączyłby do grona setek firm, które już odcinają się od hodowli klatkowej i wskazują kierunek firmom, które jeszcze tego nie zrobiły. Wśród hoteli, które przyjęły międzynarodowe zobowiązania o rezygnacji z jaj tzw. „trójek” znajdują się m.in. Wyndham Worldwide, AccorHotels, Hilton oraz InterContinental.
Co dalej?
W czwartek 6 grudnia tysiące aktywistów z całego świata będzie uczestniczyło w bezprecedensowej akcji protestacyjnej. Wspólnie przekonamy firmę Marriott do spełnienia swoich zobowiązań w kwestii jaj klatkowych.
Zaplanowane są także działania w mediach społecznościowych, które znaleźć można po hashtagu #MarriottCruelty. Jeśli chcesz wziąć w nich udział, dołącz do Obrońców Zwierząt.
Międzynarodowa koalicja Open Wing Alliance powstała, aby sprzeciwić się rażącym nadużyciom wobec kur w hodowli przemysłowej i doprowadzić do zakończenia hodowli klatkowej na całym świecie. Kampania przeciwko sieci hoteli Marriott to pierwszy przypadek w historii, kiedy aż 59 organizacji prozwierzęcych połączyło siły we wspólnym celu związanym z branżą hotelarską.