Przemysł mięsny przyznał, że za sprawą pokolenia Y (osób urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku) najbardziej znany produkt McDonald’s, Big Mac, znacznie stracił na popularności.
Spośród pokolenia Y tylko jedna osoba na pięć próbowała klasycznego niegdyś burgera. Jest to pokolenie z największym odsetkiem wegetarian w historii. “The New York Times” szacuje, że aż 12% pokolenia Y to osoby na diecie bezmięsnej. To bardzo dużo porównują z 4% wegetarian w pokoleniu X (osób urodzonych w drugiej połowie XX w.) i tylko 1% z okresu tzw. baby boom.

Fakt, że przemysł mięsny sam przyznaje się do spadku sprzedaży jego kultowych produktów, pokazuje zmieniające się oczekiwania konsumentów i wzrost zainteresowania dietą roślinną. Chcąc zapewnić sobie dotarcie do szerokiego grona klientów z pokolenia Y, koniecznym stało się włączenie do menu roślinnych odpowiedników dań. Dobrym przykładem świeci IKEA, która wprowadziła wegański zamiennik swojego najbardziej rozpoznawalnego dania, czyli klopsików.

Gdzie je pokolenie Y?

Źródła:
http://www.cattlenetwork.com/community/contributors/meat-matter-bye-bye-burgers
http://www.mercyforanimals.org/meat-industry-its-the-end-of-the-big-mac