Firma TOPAZ, sieć sklepów spożywczych na terenie Polski, oficjalnie ogłosiła politykę wycofania jaj chowu klatkowego! Proces ma zakończyć się najpóźniej do roku 2025.

Decyzja o podjęciu tak ważnego kroku w stronę dbania o dobro zwierząt wpisuje się w globalny trend. Za sprawą rosnącej świadomości konsumenckiej, coraz więcej marek deklaruje rezygnację ze wspierania najokrutniejszej formy chowu kur niosek – chowu klatkowego. Sieć Topaz w swoim komunikacie jasno wskazuje, że decyzja podyktowana jest dbałością o dobro zwierząt. 
Jajka pochodzące z hodowli klatkowej to tak zwane „trójki”. Można je rozpoznać po pierwszej cyfrze nadrukowanego na nich kodu – „3”. Z roku na rok ich widok na półkach sklepowych będzie coraz rzadszy.

Przeczytaj także: Jak One To Znoszą? Podsumowanie kampanii w roku 2017

Do grona przyjaznych kurom marek dołączy między innymi tak wielkie firmy, jak Lidl, Tesco, sieć hoteli Accor, Biedronka, Mondelez, Ferrero, Nestle czy też McDonald’s i Subway.

Fot. Andrew Skowron

Postępująca zmiana polityki dużych firm dowodzi, jak ważne jest uświadamianie innych o losie zwierząt. Każdy z nas ma w sobie wystarczająco dużo współczucia, aby dostrzec istotę sprawy, a jeśli tak wielkie organizacje są w stanie obrać alternatywną ścieżkę biznesu, to już z pewnością i my — konsumenci, jesteśmy skłonni poczynić drobne zmiany w naszym życiu. W ten sposób zmieniamy los zwierząt zamkniętych w klatkach.
Liczy się każde działanie w kierunku zmiany losu zwierząt hodowlanych. Życie w obecnych czasach umożliwia nam śledzenie również tych większych gestów, podejmowanych przez pełnych pasji ludzi i organizacje.

Wszystkich chcących poprawić los kur niosek zapraszamy na stronę www.jakonetoznosza.pl

Decyzja sieci Topaz jest wynikiem rozmów z polskim oddziałem organizacji Albert Schweitzer Foundation.
tekst: Michał Nowaczewski

Źródło: https://www.topaz24.pl/aktualnosci-topaz_od_2025_roku_zaprzestanie_sprzedazy_jaj_pochodzacych_od_kur_z_chowu_klatkowego_752