Po trwającej dobę globalnej kampanii informacyjnej, sieć hoteli Hilton, jedna z największych sieci hotelarskich na świecie, rezygnuje z używania jaj klatkowych najpóźniej do końca 2025 roku.Zobowiązanie obejmuje wszystkie hotele należące do sieci, jak również działające na zasadach franczyzy w łącznie 106 krajach na całym świecie. Decyzja firmy jest wynikiem współpracy 63 organizacji działających na rzecz ochrony zwierząt zrzeszonych w ramach koalicji Open Wing Alliance.
Dnia 8 maja w Warszawie miała miejsce inauguracja globalnej kampanii informacyjnej skierowanej do dwóch sieci hotelarskich: Hilton oraz Best Western. 63 organizacje z całego świata postanowiły wspólnie wyrazić swój sprzeciw przeciwko wykorzystywaniu jaj pochodzących z chowu klatkowego i zachęcić największe sieci hotelarskie na świecie do wycofania jaj “trójek” z oferty restauracyjnej.
W trakcie inauguracyjnego happeningu aktywiści z całego świata pikietowali pod hotelem Hilton w Warszawie z planszami i ulotkami, a w centralnym punkcie wydarzenia inscenizowana była symboliczna scena starcia pomiędzy wyraźnie zmęczoną i poranioną kurą a hotelowym boyem, trzymającym jajko na tacy umieszczonej w klatce.
Pod dedykowaną akcji petycją na stronie www.HiltonHorrors.com w ciągu 24 godzin podpisało się 10 tys. osób. Następnego dnia po oficjalnym starcie kampanii sieć Hilton opublikowała deklarację, w której zobowiązała się do całkowitego wycofania do 2025 roku jaj klatkowych we wszystkich formach – zarówno jaj całych, jak i półproduktów, w których się one znajdują. Decyzja jest globalna i dotyczy wszystkich hoteli Hilton.
Sieć dołączyła tym samym do ponad 1500 firm na całym świecie, które zrezygnowały ze wspierania swoimi produktami chowu klatkowego, w tym takich gigantów jak Marriott International, AccorHotels, InterContinental Hotels Group, Carnival Corporation, Norwegian Cruise Lines, General Mills, Unilever, Nestle, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo oraz Compass Group.
Przeczytaj też: Marriott wycofuje „trójki” po 2 dniach globalnej kampanii
W dalszym ciągu trwa kampania mająca na celu nakłonienie sieci Best Western do podjęcia odpowiednich kroków i wycofania jaj klatkowych we wszystkich hotelach Best Western na całym świecie.