16 listopada 2020

Aldi dba o dobrostan kurczaków na zachodzie – czy zadba także w Polsce?

Międzynarodowa sieć sklepów spożywczych Aldi podpisała porozumienie dot. poprawy dobrostanu kurczaków hodowanych na mięso ECC (ang. European Chicken Commitment) w Niemczech i Hiszpanii. Podpisanie porozumienia ECC oznacza m.in. rezygnację z szybkorosnących ras kurczaków, zmniejszenie zagęszczenia kurczaków oraz wprowadzenie mniej stresujących dla zwierząt metod uboju.

Kolejne duże firmy spożywcze zauważają potrzebę poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych. Jednym ze zdecydowanych pionierów zmiany jest międzynarodowa sieć sklepów Aldi, która właśnie podpisała porozumienie European Chicken Commitment w Niemczech i Hiszpanii. Decyzja jest skutkiem wielu rozmów przeprowadzonych z działaczami koalicji Open Wing Alliance, zrzeszającej organizacje prozwierzęce z całego świata, w tym polskie Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Bardzo się cieszymy z decyzji podjętej przez sieć Aldi, to bardzo ważny krok w stronę lepszego dobrostanu zwierząt hodowlanych – mówi Maria Madej, Menadżerka Kampanii Biznesowych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Mamy nadzieję, że już niebawem ten sam krok wykonają kolejne firmy. Globalnie już ponad 350 firm podpisało ECC. Wśród nich są także nasze rodzime przedsiębiorstwa – porozumienie podpisał już np. sklep internetowy Frisco.pl – dodaje Madej.

Deklarację ECC podpisali m.in. tacy giganci jak KFC, Ikea czy Unilever. Jak mówią aktywiści Otwartych Klatek, Aldi jest jednym z największych i najważniejszych przedstawicieli branży, który od lat dąży do poprawy dobrostanu zwierząt, nie tylko w kwestii kurczaków brojlerów, ale też wycofując ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego.

Jak wygląda sytuacja w Polsce? Aktywiści mają nadzieję na konstruktywny dialog z polskim oddziałem sieci, która już teraz podejmuje dobrostan zwierząt w ramach swojej polityki CSR, między innymi wycofując jaja klatkowe ze swojej oferty.

Zmiana jest nieunikniona, społeczeństwo chce lepszej ochrony zwierząt i oczekuje od firm podjęcia konkretnych kroków w tym zakresie – mówi Maria Madej – Według tegorocznych badań opinii publicznej aż 92% badanych wspiera poprawę losu kurczaków hodowanych na mięso. Poparcie społeczeństwa rośnie z roku na rok, firmy muszą więc liczyć się z opinią konsumenta, jeśli chcą pozostać liderami branży – dodaje Madej.

Według badań przeprowadzonych przez Biostat w lutym br. aż 87,8% badanych uważa, że sieci handlowe, producenci żywności i restauracje nie informują dostatecznie o tym, w jakich warunkach hodowane są sprzedawane przez nich kurczaki. Co więcej, 72,3% ankietowanych twierdzi, że warunki chowu kurczaków są dla nich istotne podczas zakupów, a ponad 80% badanych twierdzi, że zapłaciłoby wyższą cenę za mięso pochodzące z ferm zapewniającym kurczakom lepsze warunki – „zdecydowanie tak” odpowiedziało 53,7% ankietowanych, a „raczej tak” 28,5%.

Otwarte Klatki prowadzą kampanię, której celem jest poprawa dobrostanu kurczaków brojlerów. Kampanię można wesprzeć podpisując petycję, która dostępna jest pod tym linkiem.

Badanie opinii publicznej, Biostat 2020: https://www.otwarteklatki.pl/blog/polacy-znow-po-stronie-brojlerow

Partner Monitorujący Media Stowarzyszenia: imm-logo-poziom_72dpi_0.jpg    

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań

KRS: 0000444120