11 kwietnia 2019

Coraz więcej hoteli rezygnuje z jaj „trójek”

Według badań zrealizowanych przez IBRiS na zlecenie Stowarzyszenia Otwarte Klatki aż 82,4% Polaków uważa, iż chów klatkowy nie zapewnia kurom odpowiednich warunków życia. Rosnąca świadomość konsumentów nie pozostaje bez odpowiedzi ze strony biznesu – już ponad 120 firm zdecydowało się zrezygnować z tzw. „trójek”. W tym gronie coraz częściej pojawiają się także sieci hoteli.

W trendzie uczestniczą najwięksi gracze – jaja z chowu klatkowego zdecydowały się wycofać sieci Marriott International i InterContinental Hotels. Decyzja jest globalna i dotyczy hoteli we wszystkich krajach. Podobny krok podjęła także sieć Scandic, która obecnie jest już w trakcie wdrażania zmiany – na poziomie globalnym proces ma się zakończyć do 2022 roku.

Często prace nad rezygnacją z jaj „trójek” rozpoczynają się stosunkowo wcześnie, a data graniczna ustalana jest na rok 2025 –  taki termin wyznaczyły sobie Hotel Manor House SPA oraz hotele z grupy Louvre Hotel: Campanile oraz Golden Tulip. Natomiast sieć B&B Hotels postanowiła wyprzedzić konkurencję, deklarując całkowite wycofanie jaj klatkowych już od grudnia 2017 roku.

Cieszy nas fakt, że kolejne hotele podejmują decyzję o rezygnacji z używania jaj z chowu klatkowego, odpowiadając tym samym na oczekiwania klientów, dla których rodzaj oferowanych w hotelowej restauracji jajek stanowi wskazówkę odnośnie ogólnej jakości usług – mówi Marta Jarosiewicz, Koordynatorka Kampanii Biznesowych ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Mówimy tu o globalnym trendzie. Ludzie chcą zjeść dobrze, a jednocześnie nie mają ochoty przyczyniać się do cierpienia zwierząt. Takich osób jest z roku na rok coraz więcej – dodaje.

Zmiana świadomości konsumenckiej znajduje odzwierciedlenie w badaniach. Według wspomnianych badań IBRiS prawie 60% Polaków (58,4%) nie tylko dostrzega problemy związane z chowem klatkowym kur, ale także oczekuje od producentów żywności, restauracji i sieci handlowych wycofania pochodzących z takich hodowli jajek.

Również badania CBOS potwierdzają ten trend – od 2006 r. niemal trzykrotnie wzrosło znaczenie, czy jajka pochodzą z chowu klatkowego czy z chowów alternatywnych (z 13% do 35%). Zmalała za to liczba osób, które zwracają uwagę na cenę jaj – z 27% do 11%, a więc o ponad połowę.

Rosnąca świadomość społeczeństwa oraz kolejne deklaracje firm dotyczące wycofania „trójek” są  efektem m.in. rozmów z przedstawicielami organizacji działających na rzecz zwierząt hodowlanych, zrzeszonych w koalicji Open Wing Alliance, w tym Stowarzyszenia Otwarte Klatki oraz Fundacji Alberta Schweitzera.

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań

KRS: 0000444120