1 lutego 2021

Czy Ochnik zrezygnuje z futer naturalnych?

Stowarzyszenie Otwarte Klatki rozpoczęło kampanię skierowaną do firmy Ochnik – aktywiści chcą przekonać jej przedstawicieli do rezygnacji z futer naturalnych i do dołączenia do międzynarodowego programu “Sklepy Wolne Od Futer”.

Program “Sklepy Wolne Od Futer” (ang. Fur Free Retailer) w Polsce koordynowany jest przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, a jego celem jest zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer zwierzęcych, pozwalając tym samym na dokonywanie świadomych i etycznych wyborów. Do programu dołączyło już prawie 100 polskich firm, w tym najpopularniejsze marki – Deni Cler Milano, Gino Rossi, Kazar czy Lancerto.

Do “Sklepów Wolnych Od Futer” aktywiści zapraszają również firmę Ochnik, wybraną przez konsumentów jako markę odzieżową, która najbardziej przyczynia się do cierpienia zwierząt poprzez sprzedaż i promocję futer naturalnych. Przedstawicielom firmy Ochnik S.A. został przekazany dokument zawierający oficjalną deklarację rezygnacji z futer zwierzęcych w przyszłych kolekcjach. Pozostał on jednak bez odpowiedzi.

W 2021 roku nie powinniśmy już musieć nikogo przekonywać o tym, że pozyskiwanie futer nierozerwalnie wiąże się z ogromnym cierpieniem zwierząt – mówi Agnieszka Rolnik, koordynatorka “Sklepów Wolnych Od Futer” – Na przestrzeni ostatnich lat świat mody zdecydowanie odwrócił się od futer naturalnych, kierując się troską o dobrostan zwierząt, ale też oczekiwaniami konsumentów, którzy coraz częściej chcą dokonywać etycznych wyborów modowych. Liczymy na to, że również firma Ochnik wykaże się społeczną odpowiedzialnością i zakończy sprzedaż futer w swoich sklepach – dodaje Rolnik.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki prowadzi petycję skierowaną do firmy Ochnik o wycofanie naturalnych futer. Podpisało ją już ponad 5 tysięcy osób – petycja dostępna jest pod tym linkiem.

Pełna lista  marek i projektantów będących w programie Sklepy Wolne Od Futer znajduje się na międzynarodowej stronie https://furfreeretailer.com/.

Sklepy Wolne od Futer (Fur Free Retailer) to kampania międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, która ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, pozwalając w ten sposób dokonywać świadomych i etycznych wyborów. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w 2013 roku stało się oficjalnym przedstawicielem Fur Free Alliance w Polsce.

 

Partner Monitorujący Media Stowarzyszenia: imm-logo-poziom_72dpi_0.jpg    

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań

KRS: 0000444120