8 maja 2019

Czy sieci Hilton i Best Western wycofają jaja z chowu klatkowego? Rusza kampania 63 organizacji prozwierzęcych

Happeningi i protesty pod hotelami zainicjują dzisiaj międzynarodową kampanię na rzecz wycofania jaj z chowu klatkowego przez dwóch wiodących przedstawicieli branży hotelarskiej na świecie – sieci Hilton i Best Western. Za akcją stoi koalicja 63 organizacji prozwierzęcych dążących do całkowitego zakończenia chowu klatkowego kur niosek.

Kampania rozpoczynająca się 8 maja 2019 roku jest wynikiem współpracy 63 największych organizacji działających na rzecz ochrony zwierząt, zrzeszonych w Open Wing Alliance – międzynarodowej koalicji na rzecz zakończenia chowu klatkowego kur niosek. Celem akcji jest przekonanie sieci hoteli Hilton (Hilton International) oraz Best Western (Best Western International, Inc.) do dostosowania się do panujących w hotelarstwie standardów i całkowitej rezygnacji z użytku jaj pochodzących z chowu klatkowego we wszystkich oddziałach na świecie.

W Polsce koalicję reprezentuje m.in. Stowarzyszenie Otwarte Klatki, które od 5 lat prowadzi również kampanię “Jak One To Znoszą”. Happeningi, akcje uliczne i śledztwa na fermach niosek zaowocowały wzrostem świadomości Polaków, którzy w badaniach IBRiS przeprowadzonych w 2018 roku stanowczo wyrazili swoją niepochlebną opinię odnośnie hodowli kur w klatkach – aż  82,4% ankietowanych jest zdania, że hodowla klatkowa nie zapewnia tym zwierzętom odpowiednich warunków.

– Jaja w łańcuchu dostaw sieci Hilton i Best Western pochodzą z ferm, w których nioski przetrzymywane są w ciasnych, brudnych klatkach. Ptaki nie mogą spełniać swoich naturalnych potrzeb – składania jaj w gnieździe, kąpieli w piasku, a nawet swobodnego rozprostowania skrzydeł. Nie mają dostępu do światła słonecznego czy trawiastego wybiegu  – mówi Marta Cendrowicz, dyrektorka kampanii korporacyjnych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Ich kończyny często klinują się pomiędzy metalowymi drutami, co w wielu przypadkach prowadzi do połamanych lub popękanych kości, deformacji lub utraty większości upierzenia. Częste są przypadki, gdy kury wyeksploatowane do granic możliwości i niebędące w stanie się poruszyć giną zadeptane przez swoje towarzyszki – dodaje.

Kampania przeciwko Hiltonowi i Best Western to pierwsze tego typu działanie – skupiające się na dwóch firmach jednocześnie i łączące siły 63 wpływowych organizacji prozwierzęcych w celu dalszej poprawy standardów w branży hotelarskiej.

Odejście od jaj klatkowych staje się coraz powszechniejszym globalnym trendem: ponad 1500 firm na całym świecie rezygnuje ze wspierania swoimi produktami chowu klatkowego, w tym m.in. Marriott International, AccorHotels, InterContinental Hotels Group, Carnival Corporation, Norwegian Cruise Lines, General Mills, Unilever, Nestle, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo oraz Compass Group.

Sieć Hilton zadeklarowała rezygnację z „trójek” tylko w niektórych swoich oddziałach na terenie 19 ze 106 państw, w których jest obecna. Jednak jak sygnalizują organizatorzy kampanii, nawet te założenia nie zostały w pełni zrealizowane, a Hilton odmawia objęcia zobowiązaniem hoteli w pozostałych 97 państwach. Grupa Best Western działa natomiast w ponad 4200 lokalizacjach, pod szyldami 13 różnych marek. Z usług sieci można skorzystać w co najmniej 100 krajach, z czego tylko we Francji firma zdecydowała się wprowadzić politykę uwzględniającą dobrostan niosek.

– Jako międzynarodowi liderzy w swojej branży, hotele Hilton i Best Western mają obowiązek wywiązywać się z międzynarodowych norm ds. dobrostanu zwierząt wyznaczonych przez pozostałe obecne na rynku marki, takie jak Mariott International, Wyndham Worldwide, AccorHotels oraz InterContinental – mówi Alexandria Beck, prezeska Open Wing Alliance – Jesteśmy przekonani, że obie firmy posłuchają głosu tysięcy konsumentów reprezentowanych przez nasze 63 organizacje członkowskie i podejmą właściwą decyzję – dodaje.

Oficjalna kampania Open Wing Alliance obejmuje dwie petycje na portalu Change.org, a także wydarzenia i reklamy w mediach społecznościowych, które można śledzić poprzez hashtagi #HiltonHorrors oraz #BestWesternCruelty. Tysiące aktywistów na całym świecie weźmie udział w protestach, akcjach ulicznych promujących kampanię oraz działaniach online mających na celu przekonanie Hilton i Best Western do rezygnacji z jaj pochodzących z chowu klatkowego. Więcej informacji: www.HiltonHorrors.com, www.BestWesternCruelty.com

Dodatkowe materiały:

Zdjęcia z hodowli klatkowej: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/sets/72157665195187656

Open Wing Alliance

Open Wing Alliance jest międzynarodową koalicją zrzeszającą organizacje działające na rzecz ochrony zwierząt, skupioną na tworzeniu wspólnego frontu na rzecz zakończenia chowu klatkowego kur niosek na świecie. Utworzona w 2016 roku przez The Humane League koalicja stała się globalną siłą napędzaną przez 63 organizacje członkowskie wspólnie zmieniające sposób, w jaki największe firmy traktują zwierzęta i wyznaczające nowe, lepsze standardy dobrostanowe zarówno na rynkach lokalnych jak i ogólnoświatowych.

The Humane League

The Humane League to międzynarodowa organizacja non-profit, której celem jest zakończenie cierpienia zwierząt wykorzystywanych w branży spożywczej. Od rozpoczęcia działalności w 2005 roku, organizacja skupia się na efektywnych działaniach prowadzących do zwalczania nadużyć chowu przemysłowego, a także uzyskania od wiodących producentów żywności oraz liderów branży HoReCa jednoznacznych zobowiązań odnośnie dobrostanu zwierząt, zmieniając tym samym los miliardów zwierząt hodowlanych doświadczających krzywdy każdego dnia.

Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań

KRS: 0000444120