19 października 2023

Dresiarz napada babcię w nowym spocie Otwartych Klatek

Groźny mężczyzna, drobna seniorka i... kura nioska. Co łączy to niecodzienne trio? W nowej odsłonie swojej kampanii, Stowarzyszenie Otwarte Klatki udowadnia, że pomaganie zwierzętom nie ma społecznych granic.

Celem spotu jest zachęcenie odbiorców do podpisania petycji o wycofanie klatek do największego producenta jaj w Polsce i Unii Europejskiej – Grupy Woźniak.

Wyniki śledztwa przeprowadzonego przez Otwarte Klatki i Gazeta.pl na fermie wspomnianego producenta wzbudziły w ostatnich tygodniach ogromne oburzenie internautów, stały się także przedmiotem dyskusji politycznej. W ciągu pięciu tygodni od publikacji śledztwa, petycję do Grupy Woźniak podpisało już 35 tysięcy obywateli i obywatelek, a liczba ta stale rośnie.

>>> OBEJRZYJ SPOT <<<

Publikowane dotychczas w ramach kampanii materiały śledcze, zarejestrowane na terenie fermy, pokazały ogrom cierpienia kur niosek, a nagrania były trudne w odbiorze dla niektórych widzów. Tym razem Otwarte Klatki postawiły na lżejszą formę wezwania do działania, by dotrzeć do kolejnych grup odbiorców.

Poruszenie i oburzenie chcemy przekuć we wspólne działanie. Mamy problem z tym, jak traktowane są zwierzęta w hodowli klatkowej, podzielają go tysiące internautów i konsumentów. Tym spotem chcemy zachęcić, by niezależnie od tego, co na pozór dzieli nas na co dzień – wspólnie zawalczyć o zwierzęta i pokazać Grupie Woźniak, jak wielka odpowiedzialność na niej spoczywa. Wierzymy, że taka forma pozwoli nam dotrzeć do grona osób, które na co dzień unikają oglądania drastycznych materiałów z ferm przemysłowych – mówi Weronika Pochylska, menadżerka ds. Public Relations ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

W Polsce około 39 milionów kur żyje w klatkach. Większość Polaków zgadza się, że warunki chowu kur powinny ulec poprawie. Według badania opinii społecznej Biostatu z czerwca br. aż 75% ankietowanych popiera zakaz hodowli klatkowej zwierząt.

Za koncepcję i produkcję spotu odpowiada agencja kreatywna Mova Film z Gdańska. Projekt wyreżyserował związany z agencją Mayo Kucharski.

W główne role wcielili się Renata Szkup i Łukasz Rosiak. W spocie wystąpiła też przyzwyczajona do kontaktu z ludźmi kura terapeutyczna Chickaletta, która na co dzień mieszka w ośrodku “Alpaka Team” w Jankowie Gdańskim.

Link do petycji skierowanej do Grupy Woźniak można podpisać na stronie: www.jakonetoznosza.pl

Spot: https://youtu.be/vqK2FUSkZ3c

Zdjęcia z backstage’u: 

https://drive.google.com/drive/folders/1QcqxR5G3bgs9-UQkiSppcA-pdQtgElzU?usp=sharing

Śledztwo na fermie kur Woźniak: https://next.gazeta.pl/next/7,172392,30177657,zdychy-wstrzasajace-nagrania-z-kurzej-fermy-jajecznego-giganta.html

 

Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań

KRS: 0000444120