14 maja 2019

Hilton nie będzie dłużej korzystać z jaj z chowu klatkowego

Sieć hoteli Hilton, będąca jednym z największych graczy na rynku, ogłosiła decyzję o całkowitym zrezygnowaniu z jaj z chowu klatkowego do 2025 roku. Nastąpiło to dzień po inauguracji międzynarodowej kampanii obrońców zwierząt, protestujących przeciwko okrutnym warunkom na fermach będących dostawcami sieci. Pod dedykowaną akcji petycją w ciągu doby podpisało się 10 tys. osób.

Kampania rozpoczęła się w środę 8 maja w wyniku współpracy 63 organizacji działających na rzecz ochrony zwierząt zrzeszonych w koalicji Open Wing Alliance. W trakcie inauguracyjnego happeningu aktywiści z całego świata pikietowali pod hotelem Hilton w Warszawie z planszami i ulotkami, a w centralnym punkcie wydarzenia inscenizowana była symboliczna scena starcia pomiędzy wyraźnie zmęczoną i poranioną kurą a hotelowym boyem, trzymającym jajko na tacy umieszczonej w klatce.

– Tym obrazowym performancem chcieliśmy zwrócić uwagę na warunki, w jakich żyją kury nioski hodowane w systemie klatkowym – zamknięte przez całe życie w ciasnych klatkach, bez dostępu do świeżego powietrza, czy naturalnego światła  – mówi Marta Cendrowicz, dyrektorka kampanii korporacyjnych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Bardzo cieszymy się, że sieć Hilton tak szybko zdecydowała się wysłuchać głosu reprezentowanych przez nas konsumentów, dla których los zwierząt nie jest obojętny – dodaje.

Jak wynika z badań IBRiS przeprowadzonych w 2018 roku, Polacy są bardzo krytyczni wobec hodowli klatkowej – aż  82,4% społeczeństwa jest zdania, że nie zapewnia ona kurom odpowiednich warunków, a 58,4% uważa, że producenci żywności, restauracje i sieci handlowe powinny wycofać jajka z chowu klatkowego.

Pod dedykowaną akcji petycją na stronie www.HiltonHorrors.com w ciągu 24 godzin podpisało się 10 tys. osób. Następnego dnia po oficjalnym starcie kampanii sieć Hilton opublikowała deklarację, w której zobowiązała się do całkowitego wycofania do 2025 roku jaj klatkowych we wszystkich formach – zarówno jaj całych, jak i półproduktów, w których się one znajdują. Decyzja jest globalna i dotyczy wszystkich hoteli Hilton.

Sieć dołączyła tym samym do ponad 1500 firm na całym świecie, które zrezygnowały ze wspierania swoimi produktami chowu klatkowego, w tym takich gigantów jak Marriott International, AccorHotels, InterContinental Hotels Group, Carnival Corporation, Norwegian Cruise Lines, General Mills, Unilever, Nestle, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo oraz Compass Group.

W Polsce decyzję taką podjęło ponad 120 firm – ich pełną listę znaleźć można na stronie https://jakonetoznosza.pl/firmy.html.

Deklaracja sieci Hilton: https://newsroom.hilton.com/corporate/news/commitment-to-sourcing-cagefree-eggs

Zdjęcia i nagrania z protestu inaugurującego kampanię: https://drive.google.com/open?id=16ZgdpDF2eOxeA1kSVCsnFs1JEM_PGUkh

Zdjęcia z hodowli klatkowej: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/sets/72157665195187656

Zdjęcia szczęśliwych kur: https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/sets/7215767083724872

Partner Monitorujący Media Stowarzyszenia: imm-logo-poziom_72dpi_0.jpg

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań

KRS: 0000444120