3 grudnia 2021

Makro wycofuje ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego aż 3 lata wcześniej!

2 grudnia 2021 roku Makro Polska ogłosiło, że już na początku przyszłego roku całkowicie wycofa się ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego. To aż o 3 lata wcześniej niż pierwotnie zakładano w deklaracji z 2017 roku.

Makro to pierwsza sieć hurtowa w Polsce, która zadeklarowała chęć przyjęcia polityki dobrostanu kur. W 2017 roku, po rozmowach ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, sieć podjęła decyzję o wycofaniu jaj z chowu klatkowego ze sprzedaży w swoich marketach. Decyzja o wycofaniu jaj z chowu klatkowego dotyczyła wszystkich dostępnych w ofercie jaj świeżych, również marki własnej sieci. Pierwotnie zakładano, że uda się to osiągnąć do końca 2025 roku.

Już od stycznia 2022 roku w ofercie sieci Makro dostępne będą tylko jaja z hodowli ekologicznych, ściółkowych oraz z wolnego wybiegu. Firmie udało się zakończyć proces wycofywania jaj „trójek” aż o 3 lata wcześniej, co pokazuje, jak ważne są dla firmy jest zdanie konsumentów oraz poprawa dobrostanu kur. Otwarte Klatki podkreślają, że jest to „godnym pochwały osiągnięciem”.

Nasze wstępne deklaracje zakładały całkowite wycofanie się MAKRO ze sprzedaży jaj klatkowych w 2025. Postanowiliśmy jednak podjąć inicjatywę 3 lata przed wyznaczoną datą – mówi Herve Streifer, Dyrektor Pionu Handlowego, Aktywacji Klienta i Brandingu – Nasza decyzja wynika przede wszystkim z szacunku, jaki żywimy do zwierząt hodowlanych. Jest ona również częścią realizowanej przez MAKRO polityki Corporate Responsibility, która sprowadza się przede wszystkim do troski o planetę, dbałość o jej bioróżnorodność i środowisko. Wychodzimy również naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, dla których dobrostan zwierząt jest bardzo istotną kwestią – dodaje Streifer.

Według badań przeprowadzonych przez Biostat w lutym 2020 r. aż 82% ankietowanych Polaków uważa, że chów klatkowy kur niosek nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków do życia. Odpowiedzialne społecznie firmy, takie jak Makro Polska, wychodzą naprzeciw potrzebom konsumentów. Do tej pory w Polsce aż 150 firm zadeklarowało wycofanie jaj pochodzących z chowu klatkowego. Jest to tendencja obecna na polskim rynku już od kilku lat i stale rosnąca w siłę. Widoczne jest coraz większe zainteresowanie sklepów, które wynika z rosnącej świadomości społecznej oraz ogromnego poparcia konsumentów. Już w 2017 roku aż 78% konsumentów popierało pomysł zaniechania chowu klatkowego.


Pełną listę działających w Polsce firm, które wycofują jaja pochodzenia klatkowego, można zobaczyć na stronie www.politykadobrostanu.pl.

Grafika do wykorzystania:

​​https://drive.google.com/file/d/1KmEpvphUSdcCVK3PWmKadt0VfNBWB9i-/view?usp=sharing

Stowarzyszenie Otwarte Klatki jest powstałą w 2012 roku ogólnopolską organizacją zrzeszającą osoby, które chcą zmienić los zwierząt hodowlanych. Od 2018 roku jesteśmy częścią Anima International – działamy w Polsce, Wielkiej Brytanii, Rosji, Estonii, Danii oraz na Litwie, Ukrainie i Białorusi. Naszym celem jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. www.otwarteklatki.pl

Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań

KRS: 0000444120