28 czerwca 2018

Nestlé w walce o lepszy los kurczaków

Firma Nestlé, największy producent żywności na świecie, ogłosiła wprowadzenie wyższych standardów dobrostanowych dla kurczaków. Firma zobowiązała się, że do 2026 roku wdroży założenia porozumienia o dobrostanie kurczaków hodowanych na mięso International Broiler Ask. To kolejna decyzja firmy mająca na celu podwyższenie dobrostanu zwierząt hodowlanych na świecie.

Firma Nestlé, lider produkcji żywności na świecie, po raz kolejny potwierdziła zaangażowanie w poprawę norm dobrostanowych zwierząt hodowlanych. Po ogłoszeniu deklaracji wycofania z łańcucha produkcji jaj pochodzących z hodowli klatkowej na całym świecie oraz zobowiązaniu producentów drobiu w USA do przestrzegania wyższych wymogów hodowli, przyszedł czas na Europę.

Nestlé ogłosiło, że producenci drobiu, którzy ściśle współpracują z firmą, zostaną zobowiązani do przestrzegania norm dobrostanowych określonych na mocy porozumienia organizacji prozwierzęcych International Broiler Ask. Zmiany będą wdrażane stopniowo do 2026 roku i będą obejmować Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę Północną.

Co w praktyce oznaczają te zmiany?

Firma Nestlé zobowiązała się m.in. do:

  • stosowania wyłącznie tych ras kurczaków, które wykazują lepszy poziom dobrostanu,
  • zmniejszenia zagęszczenia na fermach,
  • zagwarantowania zwierzętom dostępu do naturalnego światła,
  • poprawy jakości powietrza w kurnikach,
  • rezygnacji z metod uboju, przy których wiele zwierząt jest zabijanych w pełni świadomych.

Firma zobowiązała się również do prowadzenia regularnych audytów na fermach oraz publikowania corocznych podsumowań postępów realizacji tego ambitnego celu.

Decyzja firmy Nestlé to ogromny krok w kierunku poprawy norm dobrostanowych zwierząt hodowlanych. Kurczaki są najliczniej zabijanymi zwierzętami lądowymi na świecie. Tylko w Polsce, która jest liderem produkcji drobiu w Europie, zabija się ich ponad miliard rocznie – i wszystko wskazuje na to, że ta liczba jeszcze wzrośnie – mówi Marta Cendrowicz ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, koordynatorka kampanii Frankenkurczak, mającej na celu poprawę norm dobrostanowych brojlerów – Liczymy, że polscy producenci zrozumieją, jak kluczową rolę pełnią w kreowaniu norm na rynku hodowli drobiu i wezmą przykład z Nestlé – dodaje.

Decyzję o poprawie dobrostanu brojlerów, czyli kurczaków hodowanych na mięso, podjął już szereg firm na świecie, w tym m.in. gigant branży spożywczej Unilever, sieć Marks & Spencer czy międzynarodowa korporacja cateringowa Elior Group.

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań

KRS: 0000444120