1 lipca 2020

Pierwsza polska firma mleczarska przechodzi 100% roślinną produkcję

Agnieszka Radwańska promuje napoje roślinne, poziom sprzedaży produktów w kategorii alternatyw nabiału wzrósł w 2019 roku o 26% – Polacy coraz chętniej sięgają po roślinne zamienniki mleka, jogurtów, czy masła. Pierwsze dni lipca to szczególny czas dla marki Jogurty Magda, producenta m.in. roślinnych jogurtów Planton, która oficjalnie wyłączyła produkty mleczne ze swojej oferty handlowej i teraz bazuje wyłącznie na roślinnych surowcach.

Alternatywy nabiału stają się obszarem, w który coraz chętniej inwestują także rodzime firmy i spółdzielnie mleczarskie (np. OSM Łowicz i linia Bez Deka Mleka, czy grupa Polmlek), jednakże powstała w 1991 roku w Szaflarach firma Jogurty Magda i jej transformacja w kierunku roślinnej produkcji to pionierska decyzja w skali Polski, jak i Europy.

Do tej pory na podobne działanie zdecydowała się amerykańska marka Elmhurst, która w 2017 wycofała się z produkcji mleka na rzecz napojów i śmietan na bazie składników roślinnych. Brytyjska marka BOL Foods, producent dań gotowych, stopniowo wycofywała z oferty składniki odzwierzęce, by w 2018 roku z sukcesem oprzeć całą swoją ofertę na bazie produktów roślinnych.

Obserwujemy rozwój i stopniową transformację Jogurtów Magda od momentu pojawienia się na rynku pierwszych kokosowych jogurtów Planton pod koniec 2017 roku. W końcu to właśnie popularne kokosowe Plantony zostały wybrane przez konsumentów najlepszym roślinnym produktem 2018 rok, a rok później ich sukces powtórzyła roślinna śmietana od Magdy zajmując drugie miejsce w plebiscycie RoślinnieJemy – komentuje Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w RoślinnieJemy – Decyzja o w pełni roślinnej produkcji to odważny krok, który potwierdza nie tylko szeroką perspektywę zespołu Jogurty Magda, ale też wskazuje na rzeczywisty potencjał komercyjny rynku roślinnych jogurtów, napojów czy serów – dodaje Otrębski.

Według danych Mintel, 20% Polaków w okresie pandemii zaczęło postrzegać dietę roślinną jako bardziej atrakcyjną. Jednocześnie 54% Polaków twierdzi, że produkty roślinne są lepsze dla środowiska niż mięso czy nabiał. Według raportu Green Generation jedynie 8% Polaków postrzega dietę roślinną jako działanie mogące wpłynąć na poprawę stanu środowiska. Lepsza dostępność zamienników mięsa czy nabiału już teraz ułatwia konsumentom podejmowanie bardziej zrównoważonych i przyjaznych środowisku decyzji, a kluczową grupą odbiorców są fleksitarianie.

Decyzja o tym, że Magda staje się w pełni roślinną marką jest naturalnym skutkiem stałego rozwojem naszego portfolio produktowego, które od ponad dwóch lat zdominowane jest przez jogurty i śmietany na bazie mleczka kokosowego – komentuje Magdalena Kubit, dyrektor zarządzająca w firmie Jogurty Magda – Nasze produkty są dla wszystkich. Trafiają na stoły Polaków którzy z różnych powodów chcą ograniczać spożycie produktów odzwierzęcych, jednocześnie nie rezygnując z ulubionych smaków. Cieszy mnie, że od tej pory działania, które podejmujemy będą w pełni spójne z wartościami i motto firmy – dodaje Kubit.

Tranzycja firmy w kierunku roślinnej produkcji poskutkuje też odświeżeniem identyfikacji wizualnej i nazwy brandu – znane dotychczas Jogurty Magda zostaną zastąpione marką Magda Roślinna oraz nowym logotypem. Wszyscy zainteresowani bardziej roślinną dietą znajdą jogurty i śmietany Planton w większości sieci handlowych.

Jogurty Magda są bohaterem serii Plant-Powered Pioneers. Jej pierwszy odcinek można obejrzeć pod tym linkiem.

Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań

KRS: 0000444120