1 lipca 2020
Alternatywy nabiału stają się obszarem, w który coraz chętniej inwestują także rodzime firmy i spółdzielnie mleczarskie (np. OSM Łowicz i linia Bez Deka Mleka, czy grupa Polmlek), jednakże powstała w 1991 roku w Szaflarach firma Jogurty Magda i jej transformacja w kierunku roślinnej produkcji to pionierska decyzja w skali Polski, jak i Europy.
Do tej pory na podobne działanie zdecydowała się amerykańska marka Elmhurst, która w 2017 wycofała się z produkcji mleka na rzecz napojów i śmietan na bazie składników roślinnych. Brytyjska marka BOL Foods, producent dań gotowych, stopniowo wycofywała z oferty składniki odzwierzęce, by w 2018 roku z sukcesem oprzeć całą swoją ofertę na bazie produktów roślinnych.
– Obserwujemy rozwój i stopniową transformację Jogurtów Magda od momentu pojawienia się na rynku pierwszych kokosowych jogurtów Planton pod koniec 2017 roku. W końcu to właśnie popularne kokosowe Plantony zostały wybrane przez konsumentów najlepszym roślinnym produktem 2018 rok, a rok później ich sukces powtórzyła roślinna śmietana od Magdy zajmując drugie miejsce w plebiscycie RoślinnieJemy – komentuje Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w RoślinnieJemy – Decyzja o w pełni roślinnej produkcji to odważny krok, który potwierdza nie tylko szeroką perspektywę zespołu Jogurty Magda, ale też wskazuje na rzeczywisty potencjał komercyjny rynku roślinnych jogurtów, napojów czy serów – dodaje Otrębski.
Według danych Mintel, 20% Polaków w okresie pandemii zaczęło postrzegać dietę roślinną jako bardziej atrakcyjną. Jednocześnie 54% Polaków twierdzi, że produkty roślinne są lepsze dla środowiska niż mięso czy nabiał. Według raportu Green Generation jedynie 8% Polaków postrzega dietę roślinną jako działanie mogące wpłynąć na poprawę stanu środowiska. Lepsza dostępność zamienników mięsa czy nabiału już teraz ułatwia konsumentom podejmowanie bardziej zrównoważonych i przyjaznych środowisku decyzji, a kluczową grupą odbiorców są fleksitarianie.
– Decyzja o tym, że Magda staje się w pełni roślinną marką jest naturalnym skutkiem stałego rozwojem naszego portfolio produktowego, które od ponad dwóch lat zdominowane jest przez jogurty i śmietany na bazie mleczka kokosowego – komentuje Magdalena Kubit, dyrektor zarządzająca w firmie Jogurty Magda – Nasze produkty są dla wszystkich. Trafiają na stoły Polaków którzy z różnych powodów chcą ograniczać spożycie produktów odzwierzęcych, jednocześnie nie rezygnując z ulubionych smaków. Cieszy mnie, że od tej pory działania, które podejmujemy będą w pełni spójne z wartościami i motto firmy – dodaje Kubit.
Tranzycja firmy w kierunku roślinnej produkcji poskutkuje też odświeżeniem identyfikacji wizualnej i nazwy brandu – znane dotychczas Jogurty Magda zostaną zastąpione marką Magda Roślinna oraz nowym logotypem. Wszyscy zainteresowani bardziej roślinną dietą znajdą jogurty i śmietany Planton w większości sieci handlowych.
Jogurty Magda są bohaterem serii Plant-Powered Pioneers. Jej pierwszy odcinek można obejrzeć pod tym linkiem.
Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest
Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.
Na Twoja skrzynkę wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie adresu e-mail. Kliknij w link załączony w wiadomości. Jeżeli nie widzisz maila z potwierdzeniem, sprawdź w skrzynce SPAM.
Masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz zgody na przetwarzanie danych osobowych przez pliki cookies przechowywane na Twoim urządzeniu, prosimy Cię o zmianę ustawień w przeglądarce. W przeciwnym razie nie będziesz mógł/a korzystać z serwisów Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki, z siedzibą przy ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań, wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000444120 i posługujące się numerem NIP 7831695600.
Pliki cookies mogą być odczytywane przez nasze systemy informatyczne, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy (np. Facebook, Google) - sprawdź listę naszych Zaufanych Partnerów.
Twoje dane są przetwarzane, aby umożliwić Ci sprawne korzystanie ze stron należących do Stowarzyszenia, zapewnić bezpieczeństwo podczas korzystania ze stron Stowarzyszenia, dokonywać analizy ruchu na stronach Stowarzyszenia oraz umożliwić Ci korzystanie z funkcji społecznościowych (takich jak przycisk "Like" od Facebooka).
Przekazujemy informacje na temat Twojego zachowania na stronie Stowarzyszenia dostawcom wykorzystywanych przez nas mediów społecznościowych oraz systemów analitycznych i reklamowych (zobacz listę naszych Zaufanych Partnerów). Spokojnie! Wiele plików cookies ma charakter zanonimizowany — bez dodatkowych informacji, na ich podstawie nie jest możliwa identyfikacja Twojej tożsamości.
Twoja przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w Twoim urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie cookies.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na wykorzystywanie cookies - w tym celu zmień ustawienia w przeglądarce internetowej — możesz całkowicie zablokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.
Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce Prywatności.
W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych prosimy o kontakt: [email protected]
Wierzymy, że Twoje odwiedziny na naszej stronie internetowej są wyrazem zainteresowania działalnością Otwartych Klatek i troską o prawa zwierząt.
Cieszymy się, że jesteś z nami i mamy nadzieję, że wspólnie będziemy walczyć o lepszy świat dla zwierząt.