16 kwietnia 2020
Badanie polegające na analizie oferty produktów roślinnych w 14 największych sieciach handlowych w Polsce przeprowadzono na przełomie 2019 i 2020 roku. Na roślinne zakupy w 2020 roku najlepiej wybrać się do Auchan. Drugie miejsce w rankingu przypadło hipermarketom Carrefour, w których szczególnie zadowolone będą osoby lubujące się w słodyczach – w kategoriach słodyczy i lodów na bazie mleka roślinnego przoduje właśnie ta francuska sieć. Ostatnie miejsce na podium przypadło marce Kaufland, która z powodzeniem wdraża do oferty roślinne produkty pod marką własną “Take It Veggie”.
– Cieszy nas, że nasza praca została zauważona i doceniona. Auchan rozwija kategorię produktów roślinnych w odpowiedzi na nowe trendy żywieniowe i zapotrzebowanie klientów oraz w trosce o dobrostan zwierząt – komentuje Inga Szaniawska, Koordynator CSR, Auchan Polska – Ta kategoria produktów jest również korzystna z punktu widzenia środowiska, zatem realizujemy tu kilka celów wynikających z naszej strategii CSR. Planujemy dalszy rozwój oferty roślinnej w zakresie alternatyw mięs, nabiału oraz gotowych dań – dodaje Szaniawska.
Najwyższą pozycję, biorąc pod uwagę wyłącznie dyskonty, zajęła sieć Lidl, przede wszystkim ze względu na dostępność roślinnych alternatyw mięsa w stałej ofercie oraz szerszą, w porównaniu do innych sieci w tym formacie, ofertę alternatyw nabiału – konsumenci zaopatrzą się w Lidlu między innymi w roślinną śmietanę. W podstawowe produkty roślinne takie jak tofu czy alternatywy mleka już dzisiaj można zaopatrzyć się w większości sieci ujętych w badaniu. Na półkach coraz częściej pojawiają się roślinne kiełbaski, wędliny czy burgery. Stawkę rankingu zamykają polskie sieci – Dino i Lewiatan. Tu konsumenci zainteresowani nowymi roślinnymi produktami będą musieli ograniczyć się do podstawowych zakupów (owoce i warzywa, kasze, makarony, pasty warzywne na kanapki).
– Jesteśmy świadkami niezwykle prężnie rozwijającego się trendu związanego z konsumpcją produktów roślinnych. Dziś nie mamy problemu z zakupem alternatyw mięsa i nabiału w większych sieciach handlowych w całej Polsce – mówi Ewa Prokopiak, Corporate Relations Manager w Fundacji Alberta Schweitzera – To sytuacja, o jakiej jeszcze kilka lat temu mogliśmy jedynie pomarzyć. Mamy jednak nadzieję, że to dopiero początek rewolucji, a wszystkie sieci handlowe potraktują opublikowany przez nas ranking jako zachętę do jeszcze większego rozszerzania swojej oferty o kolejne produkty roślinne – dodaje.
Według sondażu przeprowadzonego w maju 2019 roku przez panel Ariadna na zlecenie Roślinniejemy, już ponad trzy miliony Polaków i Polek to weganie i wegetarianie. Znaczna część społeczeństwa decyduje się na ograniczenie spożycia mięsa – wśród osób, które wskazały, że spożywały mięso w okresie miesiąca przed przeprowadzeniem badania, aż 38,5% twierdzi, że w znaczny lub umiarkowany sposób ograniczyły one jego spożycie w ciągu ostatniego roku. Rosnącą popularność produktów roślinnych dostrzegają kolejne firmy.
– Siłę i skalę roślinnego trendu potwierdzają kolejne kategorie produktów roślinnych private label w sieciach handlowych. Kwestią czasu jest pojawienie się na stałe na półkach chłodniczych roślinnych alternatyw mięsa pod markami własnymi w sieciach i dyskontach – analogicznie do obecności marek własnych w kategorii roślinnych alternatyw mleka, które obecnie oferują prawie wszystkie sieci handlowe – podsumowuje Maciej Otrębski, Strategic Partnerships Manager w RoślinnieJemy.
Pełna treść raportu dostępna jest bezpłatnie pod tym linkiem.
Badania opinii publicznej: https://roslinniejemy.org/
Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest
Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.
Na Twoja skrzynkę wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie adresu e-mail. Kliknij w link załączony w wiadomości. Jeżeli nie widzisz maila z potwierdzeniem, sprawdź w skrzynce SPAM.
Masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz zgody na przetwarzanie danych osobowych przez pliki cookies przechowywane na Twoim urządzeniu, prosimy Cię o zmianę ustawień w przeglądarce. W przeciwnym razie nie będziesz mógł/a korzystać z serwisów Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki, z siedzibą przy ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań, wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000444120 i posługujące się numerem NIP 7831695600.
Pliki cookies mogą być odczytywane przez nasze systemy informatyczne, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy (np. Facebook, Google) - sprawdź listę naszych Zaufanych Partnerów.
Twoje dane są przetwarzane, aby umożliwić Ci sprawne korzystanie ze stron należących do Stowarzyszenia, zapewnić bezpieczeństwo podczas korzystania ze stron Stowarzyszenia, dokonywać analizy ruchu na stronach Stowarzyszenia oraz umożliwić Ci korzystanie z funkcji społecznościowych (takich jak przycisk "Like" od Facebooka).
Przekazujemy informacje na temat Twojego zachowania na stronie Stowarzyszenia dostawcom wykorzystywanych przez nas mediów społecznościowych oraz systemów analitycznych i reklamowych (zobacz listę naszych Zaufanych Partnerów). Spokojnie! Wiele plików cookies ma charakter zanonimizowany — bez dodatkowych informacji, na ich podstawie nie jest możliwa identyfikacja Twojej tożsamości.
Twoja przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w Twoim urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie cookies.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na wykorzystywanie cookies - w tym celu zmień ustawienia w przeglądarce internetowej — możesz całkowicie zablokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.
Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce Prywatności.
W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych prosimy o kontakt: [email protected]
Wierzymy, że Twoje odwiedziny na naszej stronie internetowej są wyrazem zainteresowania działalnością Otwartych Klatek i troską o prawa zwierząt.
Cieszymy się, że jesteś z nami i mamy nadzieję, że wspólnie będziemy walczyć o lepszy świat dla zwierząt.