24 stycznia 2019

Roślinny produkt roku 2018: kokosowe jogurty górą

Alternatywy nabiału cieszą się rosnącą popularnością nie tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie w zeszłym roku odnotowano 151-procentowy wzrost sprzedaży roślinnych jogurtów. W plebiscycie kampanii RoślinnieJemy na najlepszy produkt 2018 roku zwyciężyły wyroby firmy Jogurty Magda, powstające na bazie mleka kokosowego.

Jogurty Magda to pierwsza z lokalnych firm z branży mleczarskiej, która zdecydowała się wprowadzić roślinną alternatywę jogurtu. Kokosowe wyroby pod nazwą Planton zadebiutowały w marketach sieci Lidl na początku 2018 roku. W związku z dużym zainteresowaniem konsumentów firma stopniowo zwiększała dostępność swoich produktów w sieciach handlowych.

Jest to odzwierciedleniem globalnego trendu – w badaniach przeprowadzonych przez Nielsen w Stanach Zjednoczonych w 2018 roku odnotowano wzrost sprzedaży roślinnych jogurtów o 151% . O rosnącej popularności alternatyw źródeł białka wspominają też między innymi autorzy raportu Uber Eats, czy firma badawcza CB Insights.

Jogurty Magda to jedna z pierwszych polskich firm, która dostrzegła wzrost zainteresowania alternatywami nabiału – mówi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy – Jogurty Planton wypełniły lukę na lokalnym rynku, a konsumenci to doceniają – dodaje.

Drugim najbardziej popularnym produktem w roku 2018 według czytelników portalu RoślinnieJemy było wegańskie “mięso mielone” duńskiej marki Naturli. Zaraz za podium uplasowały się produkty polskich firm – roślinny kebab Seitan Threat i żeberka firmy Bezmięsny. Wyniki plebiscytu RoślinnieJemy wskazują też na dużą popularność wegańskich lodów – trzecie miejsce w rankingu zajęły bezmleczne lody Magnum, które pojawiły się na półkach sklepowych wczesną jesienią 2018 roku. W czołówce znalazły się także wegańskie Ben & Jerry’s. Z kolei wprowadzenie wegańskich hot – dogów na stacjach benzynowych Orlen czytelnicy RoślinnieJemy uznali za najlepszy ruch na rynku gastronomicznym.

U progu 2019 roku potencjał diety roślinnej dostrzega też w coraz większym stopniu świat nauki, o czym świadczą np. opublikowany niedawno raport The Lancet, czy wskazanie weganizmu jako jednego z tzw. mega trendów przez The Economist.

W 2019 roku spodziewamy się jeszcze większej ilości roślinnych produktów na półkach sklepowych, a także silniejszej mobilizacji rodzimych producentów, którzy śladami Jogurtów Magda podejmą próbę odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na alternatywy do mięsa, czy nabiału – podsumowuje Otrębski.

Grafiki: https://drive.google.com/drive/folders/1NrpBqbFkaFD9E_DnY9w64S412RwKbCAW?usp=sharing

O kampanii

Celem kampanii Roślinniejemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana brytyjskim “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest 

https://roslinniejemy.org/

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań

KRS: 0000444120