21 grudnia 2021
Plebiscyt obejmuje sześć kategorii – konsumenci i konsumentki mogą głosować na swoich faworytów w czterech z nich, a zwycięzców dwóch pozostałych wybierze jury. Wśród nominowanych produktów są m.in. wegański Kit Kat, Rośl-Inne kabanosy piri-piri Tarczyńskiego, Roślinna Kaszanka z Dobrej Kalorii czy linia gotowych dań roślinnych Żabki Plant-Hunter.
Podobnie jak w poprzednim roku jedną z kategorii ocenianych przez jury jest Najlepszy roślinny produkt 2021 roku dla profesjonalistów – nagroda Chefs for Change.
– Kończący się rok obfitował w roślinne debiuty – pojawiło się więcej alternatyw mięsa i nabiału, w tym zamienniki dla ryb i jaj, które były dotychczas trudno dostępne w sprzedaży. Cieszy również fakt, że na rynku jest coraz więcej roślinnych wersji tradycyjnych polskich produktów takich jak: kaszanka, kiełbasa krakowska czy podsuszana. Między innymi dzięki takim innowacjom roślinne produkty stają się coraz bardziej atrakcyjne dla masowego konsumenta – mówi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager kampanii RoślinnieJemy.
Coraz więcej konsumentów decyduje się jeść mniej białka pochodzenia zwierzęcego na rzecz tego roślinnego. Jak wskazuje Mintel na podstawie danych z września 2021 roku, już 25% osób ogranicza spożywanie mięsa w diecie na co dzień. Ponadto 16% Polek i Polaków deklaruje zamiar zredukowania ilości produktów odzwierzęcych lub ich wyeliminowania z diety w nadchodzących 12 miesiącach.
Wraz z nowymi produktami i rosnącą popularnością diety roślinnej wzrasta zakres działań marketingowych w tym obszarze. W tym roku nową kategorią w plebiscycie jest Najlepsza roślinna strategia marketingowa 2021 roku, która ma na celu wyróżnienie działań komunikacyjno-marketingowych, które odznaczyły się wyjątkową kreatywnością, dotarły do licznego grona odbiorców i przyczyniły się do popularyzacji bardziej roślinnego odżywiania.
Na Roślinny Produkt 2021 Roku można głosować na stronie: https://roslinniejemy.org/roslinny-produkt-roku-2021. Wyniki Plebiscytu zostaną ogłoszone podczas oficjalnej gali 10 lutego. Partnerem medialnym wydarzenia jest Handel Extra.
Zdjęcia z gali na Roślinny Produkt Roku – 2020:
https://www.flickr.com/photos/153990456@N03/albums/72157718314041418
O kampanii RoślinnieJemy
Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu i promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania RoślinnieJemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki”, inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.
Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest
Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.
Na Twoja skrzynkę wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie adresu e-mail. Kliknij w link załączony w wiadomości. Jeżeli nie widzisz maila z potwierdzeniem, sprawdź w skrzynce SPAM.
Masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz zgody na przetwarzanie danych osobowych przez pliki cookies przechowywane na Twoim urządzeniu, prosimy Cię o zmianę ustawień w przeglądarce. W przeciwnym razie nie będziesz mógł/a korzystać z serwisów Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki, z siedzibą przy ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań, wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000444120 i posługujące się numerem NIP 7831695600.
Pliki cookies mogą być odczytywane przez nasze systemy informatyczne, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy (np. Facebook, Google) - sprawdź listę naszych Zaufanych Partnerów.
Twoje dane są przetwarzane, aby umożliwić Ci sprawne korzystanie ze stron należących do Stowarzyszenia, zapewnić bezpieczeństwo podczas korzystania ze stron Stowarzyszenia, dokonywać analizy ruchu na stronach Stowarzyszenia oraz umożliwić Ci korzystanie z funkcji społecznościowych (takich jak przycisk "Like" od Facebooka).
Przekazujemy informacje na temat Twojego zachowania na stronie Stowarzyszenia dostawcom wykorzystywanych przez nas mediów społecznościowych oraz systemów analitycznych i reklamowych (zobacz listę naszych Zaufanych Partnerów). Spokojnie! Wiele plików cookies ma charakter zanonimizowany — bez dodatkowych informacji, na ich podstawie nie jest możliwa identyfikacja Twojej tożsamości.
Twoja przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w Twoim urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie cookies.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na wykorzystywanie cookies - w tym celu zmień ustawienia w przeglądarce internetowej — możesz całkowicie zablokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.
Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce Prywatności.
W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych prosimy o kontakt: [email protected]
Wierzymy, że Twoje odwiedziny na naszej stronie internetowej są wyrazem zainteresowania działalnością Otwartych Klatek i troską o prawa zwierząt.
Cieszymy się, że jesteś z nami i mamy nadzieję, że wspólnie będziemy walczyć o lepszy świat dla zwierząt.