21 grudnia 2021

Rozpoczęła się tegoroczna edycja plebiscytu na Roślinny Produkt Roku

Trwa czwarta edycja plebiscytu na Najlepszy Produkt Roku 2021 organizowanego przez działaczy kampanii RoślinnieJemy. Głosowanie na: najlepszy roślinny produkt, najlepszy roślinny debiut gastronomiczny, najlepszą nową markę roślinną oraz roślinny Game Changer 2021 roku (czyli marki, które w istotny sposób wpłynęły na zmiany na rynku produktów roślinnych w Polsce) potrwa do 16 stycznia.

Plebiscyt obejmuje sześć kategorii – konsumenci i konsumentki mogą głosować na swoich faworytów w czterech z nich, a zwycięzców dwóch pozostałych wybierze jury. Wśród nominowanych produktów są m.in. wegański Kit Kat, Rośl-Inne kabanosy piri-piri Tarczyńskiego, Roślinna Kaszanka z Dobrej Kalorii czy linia gotowych dań roślinnych Żabki Plant-Hunter.

Podobnie jak w poprzednim roku jedną z kategorii ocenianych przez jury jest Najlepszy roślinny produkt 2021 roku dla profesjonalistów – nagroda Chefs for Change.

Kończący się rok obfitował w roślinne debiuty – pojawiło się więcej alternatyw mięsa i nabiału, w tym zamienniki dla ryb i jaj, które były dotychczas trudno dostępne w sprzedaży. Cieszy również fakt, że na rynku jest coraz więcej roślinnych wersji tradycyjnych polskich produktów takich jak: kaszanka, kiełbasa krakowska czy podsuszana. Między innymi dzięki takim innowacjom roślinne produkty stają się coraz bardziej atrakcyjne dla masowego konsumenta – mówi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager kampanii RoślinnieJemy.

Coraz więcej konsumentów decyduje się jeść mniej białka pochodzenia zwierzęcego na rzecz tego roślinnego. Jak wskazuje Mintel na podstawie danych z września 2021 roku, już 25% osób ogranicza spożywanie mięsa w diecie na co dzień. Ponadto 16% Polek i Polaków deklaruje zamiar zredukowania ilości produktów odzwierzęcych lub ich wyeliminowania z diety w nadchodzących 12 miesiącach.

Wraz z nowymi produktami i rosnącą popularnością diety roślinnej wzrasta zakres działań marketingowych w tym obszarze. W tym roku nową kategorią w plebiscycie jest Najlepsza roślinna strategia marketingowa 2021 roku, która ma na celu wyróżnienie działań komunikacyjno-marketingowych, które odznaczyły się wyjątkową kreatywnością, dotarły do licznego grona odbiorców i przyczyniły się do popularyzacji bardziej roślinnego odżywiania.

Na Roślinny Produkt 2021 Roku można głosować na stronie: https://roslinniejemy.org/roslinny-produkt-roku-2021. Wyniki Plebiscytu zostaną ogłoszone podczas oficjalnej gali 10 lutego. Partnerem medialnym wydarzenia jest Handel Extra.

Zdjęcia z gali na Roślinny Produkt Roku – 2020:

https://www.flickr.com/photos/153990456@N03/albums/72157718314041418

 

O kampanii RoślinnieJemy

Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu i promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania RoślinnieJemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki”, inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

https://roslinniejemy.org

Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań

KRS: 0000444120