11 czerwca 2019
W 2017 r. Sodexo podjęło decyzję o podniesieniu do 2024 r. wymaganych od swoich dostawców standardów dobrostanowych w chowie kur na mięso. Decyzja dotyczyła jednak tylko Stanów Zjednoczonych i Kanady. Celem zainicjowanej dziś kampanii jest przekonanie firmy do wprowadzenia analogicznej polityki na terenie Europy.
– Rozmowy na temat poprawy losu kurczaków, których mięso oferowane jest w restauracjach Sodexo w Europie, trwają już dwa lata i do tej pory nie przyniosły oczekiwanych przez nas rezultatów – mówi Marta Cendrowicz, dyrektorka kampanii korporacyjnych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Sodexo wymienia wśród swoich wartości zdrowe żywienie i dbałość o środowisko naturalne, a w swojej strategii duży nacisk kładzie na odpowiedzialność społeczną. Przemysłowa hodowla kurczaków na mięso nie tylko stwarza duże zagrożenia środowiskowe i zdrowotne, ale przede wszystkim wiąże się z ogromnym cierpieniem zwierząt – dodaje.
Organizatorzy kampanii wymieniają szereg problemów związanych z hodowlą tzw. brojlerów, czyli kurczaków hodowanych na mięso. Zwracają uwagę m.in. na zbyt duże zagęszczenie na fermach oraz problemy zdrowotne wynikające ze zbyt szybkiego tempa wzrostu, takie jak pękanie kości i kalectwo, choroby metaboliczne i układu krążenia, czy zespół przedwczesnej śmierci.
W celu poprawienia warunków życia kurczaków organizacje zrzeszone w koalicji Open Wing Alliance, reprezentowane w Polsce m.in. przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki i Fundację Alberta Schweitzera, sformułowały tzw. European Chicken Commitment – porozumienie, w ramach którego firmy zobowiązują się m.in. do zmniejszenia dopuszczalnego zagęszczenia na fermach oraz rezygnacji z tzw. ras szybkorosnących.
– Według badania zrealizowanego przez ComRes w styczniu tego roku aż 93% Polaków twierdzi, że dobro brojlerów powinno być chronione lepiej niż obecnie, a blisko 2/3 Polaków potwierdza, że woli kupować mięso pozyskiwane w bardziej etyczny sposób. Podobne wyniki powtórzyły się w innych europejskich krajach. Liderzy rynku tacy jak Sodexo powinni aktywnie odpowiadać na oczekiwania konsumentów, w tym również te dotyczące dobrostanu zwierząt hodowlanych – komentuje Cendrowicz.
Do tej pory decyzję o poprawie dobrostanu brojlerów podjęło już blisko 100 firm, w tym m.in. giganci branży spożywczej tacy jak Unilever, Danone i Nestlé, sieci Marks & Spencer i IKEA, czy międzynarodowe korporacje cateringowe Elior Group i Procuratio.
Kampania, której adresatem jest Sodexo, opierała się będzie na działaniach internetowych i w mediach społecznościowych oraz bezpośrednich formach aktywizmu w przestrzeni publicznej.
Więcej informacji, w tym treść petycji oraz wideo dedykowane akcji znaleźć można na stronie https://www.otwarteklatki.pl/sodexo/.
Partner Monitorujący Media Stowarzyszenia:
Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.
Na Twoja skrzynkę wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie adresu e-mail. Kliknij w link załączony w wiadomości. Jeżeli nie widzisz maila z potwierdzeniem, sprawdź w skrzynce SPAM.
Masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz zgody na przetwarzanie danych osobowych przez pliki cookies przechowywane na Twoim urządzeniu, prosimy Cię o zmianę ustawień w przeglądarce. W przeciwnym razie nie będziesz mógł/a korzystać z serwisów Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki, z siedzibą przy ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań, wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000444120 i posługujące się numerem NIP 7831695600.
Pliki cookies mogą być odczytywane przez nasze systemy informatyczne, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy (np. Facebook, Google) - sprawdź listę naszych Zaufanych Partnerów.
Twoje dane są przetwarzane, aby umożliwić Ci sprawne korzystanie ze stron należących do Stowarzyszenia, zapewnić bezpieczeństwo podczas korzystania ze stron Stowarzyszenia, dokonywać analizy ruchu na stronach Stowarzyszenia oraz umożliwić Ci korzystanie z funkcji społecznościowych (takich jak przycisk "Like" od Facebooka).
Przekazujemy informacje na temat Twojego zachowania na stronie Stowarzyszenia dostawcom wykorzystywanych przez nas mediów społecznościowych oraz systemów analitycznych i reklamowych (zobacz listę naszych Zaufanych Partnerów). Spokojnie! Wiele plików cookies ma charakter zanonimizowany — bez dodatkowych informacji, na ich podstawie nie jest możliwa identyfikacja Twojej tożsamości.
Twoja przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w Twoim urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie cookies.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na wykorzystywanie cookies - w tym celu zmień ustawienia w przeglądarce internetowej — możesz całkowicie zablokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.
Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce Prywatności.
W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych prosimy o kontakt: [email protected]
Wierzymy, że Twoje odwiedziny na naszej stronie internetowej są wyrazem zainteresowania działalnością Otwartych Klatek i troską o prawa zwierząt.
Cieszymy się, że jesteś z nami i mamy nadzieję, że wspólnie będziemy walczyć o lepszy świat dla zwierząt.