Największa w Polsce agencja marketingu sportowego – Arskom – wesprze komunikacyjnie i wizerunkowo Stowarzyszenie Otwarte Klatki, organizatora kampanii Jasna Strona Mocy, która zrzesza i promuje sportowców i sportowczynie na diecie roślinnej.
W ramach współpracy Arskom zajmie się kreacją i egzekucją kampanii edukacyjnych Jasnej Strony Mocy. Będzie także prowadziła działania z zakresu public relations oraz media relations. Jako że idee, które przyświecają Otwartym Klatkom, są bliskie agencji, współpraca będzie odbywała się bezpłatnie.
„Jasna Strona Mocy to idea, która wpisuje się w misję naszej firmy – wierzymy, że sport niesie ze sobą ogromny ładunek pozytywnych emocji. Sport to paliwo naszej agencji. Na co dzień pracujemy z markami, uświadamiając im, że warto komunikować się właśnie poprzez sportowe emocje, które są szlachetne i czyste. Pamiętamy również o idei sportu i olimpizmu Pierre’a de Coubertina, bardzo humanistycznej – takiej, w której ludzkie wartości zdają publiczny egzamin. Coubertin mówił o tym, że „tylko moc ciała i ducha wyznaczyć może granice zwycięstwa”.
Dla mnie Jasna Strona Mocy jest czystym odzwierciedleniem pierwotnej idei sportu. Dieta roślinna świetnie do sportu pasuje, a sportowcy Jasnej Strony Mocy udowadniają to swoimi osiągnięciami. Chcemy pomóc Otwartym Klatkom pokazać alternatywę dla powszechnie przyjętej tezy, że tylko mięso daje siłę i profesjonalny sportowiec nie może z niego zrezygnować. Historie sportowców Jasnej Strony Mocy są bardzo inspirujące i dlatego obserwując kampanię, zdecydowaliśmy się zaproponować naszą pomoc. Widzimy w niej duży potencjał do rozwoju i mamy nadzieję, że nasze doświadczenie w tym pomoże. Chcemy dołożyć swój kamyczek do tego, żeby sport się zmieniał i nadążał za zmieniającym się światem” – podkreśla Paweł Sławski, partner zarządzający Arskom.
– Nasza kampania rozwijała się stopniowo dzięki temu, że wolontariusze organizacji i współpracujący z nami sportowcy i sportowczynie włożyli w projekt mnóstwo serca i energii. Jesteśmy podekscytowani perspektywą współpracy z agencją Arskom, która pomoże nam wynieść tę kampanię na kolejny poziom. Z takimi partnerami na pewno uda się zmienić świat na lepsze – mówi Dobrosława Gogłoza, prezeska Stowarzyszenia Otwarte Klatki, prowadzącego kampanię Jasna Strona Mocy.
Jasna Strona Mocy to kampania społeczna mająca na celu promowanie diety roślinnej wśród osób aktywnych ruchowo. Weganami/wegankami lub wegetarianami/wegetariankami jest wielu utytułowanych sportowców i sportowczyń – m.in. Lewis Hamilton czy siostry Venus i Serena Williams.
Z mięsa coraz częściej rezygnują przedstawiciele najbardziej wymagających dyscyplin, jak sztuki walki (Nate Diaz czy David Haye), trójbój siłowy (Glenda Presutti czy Nick Squires), triathlon, ultramaratony (znany wszystkim Scott Jurek i Rich Roll) czy wspinaczka skałkowa (Alex Honnold). Stosowanie diety roślinnej zaleca także wielu uznanych trenerów/trenerek i specjalistów/specjalistek od dietetyki sportowej.
W gronie ambasadorów i ambasadorek Jasnej Strony Mocy znaleźli się m.in.: Agata Perenc (pięciokrotna mistrzyni Polski i multimedalistka najważniejszych światowych zawodów w judo), Irena Preiss (mistrzyni świata w grapplingu oraz mistrzyni Europy i wielokrotna mistrzyni Polski w brazylijskim jiu-jitsu), Marcin Tomczyk (dwukrotny mistrz świata w Muay Thai), Dariusz Rożnowski (zdobywca mistrzostwa Polski, Pucharu Polski oraz trzeciego miejsca na Międzynarodowym Pucharze Polski w kulturystyce klasycznej) czy Monika Kędzierska (10-krotna mistrzyni Polski, zdobywczyni Pucharu Świata i Pucharu Europy w kickboxingu).
https://www.arskomgroup.pl/