alexandra k logoAlexandra K to pierwsza polska marka produkująca luksusowe, ręcznie wykonane torebki i akcesoria z najwyższej jakości skór syntetycznych. Założycielka marki, weganka, podkreśla, że stworzyła firmę, której celem jest promowanie mody całkowicie wolnej od przemocy wobec zwierząt. Alexandra K jest siedemnastą polską firmą, która włączyła się w kampanię organizacji Otwarte Klatki i pisemnie zobowiązała się do niestosowania dodatków futrzanych w swoich produktach.

Alexandra K oferuje torebki w dwóch modelach, 1.5 oraz 0.8, różniące się stylem i wielkością. Wszystkie posiadają certyfikat PETA, co gwarantuje sprawdzone materiały i dostawców. Torby wykonywane są ręcznie, na zamówienie z wysokiej jakości materiałów nietestowanych na zwierzętach. Projekty charakteryzują się ponadto niezwykle funkcjonalnym wnętrzem – każdy posiada system kieszeni ułatwiających organizację przestrzeni wewnątrz torby. Firma korzysta z opakowań ekologicznych i recyclingowych, a każda torebka otrzymuje przy produkcji unikalny numer seryjny „bag ID” i metalową blaszkę, na której widnieje napis: „This bag is animal cruelty free and vegan”.

Wyjątkowe torebki polskiej firmy zostały docenione również na arenie międzynarodowej i w 2014 roku model 1.5 Casabel Chilli otrzymał nagrodę Vegan Fashion Award, przyznaną przez niemiecki oddział organizacji PETA. To wyróżnienie pozwoliło zaistnieć marce na rynku zagranicznym i postawiło markę wśród nazwisk, takich jak Stella McCartney, która otrzymała tę nagrodę niejednokrotnie. Fanką torebek Alexandra K jest między innymi Joanna Krupa, która znana jest ze swoich działań na rzecz zwierząt.

Joanna Krupa z torebką marki Alexandra K

Joanna Krupa z torebką marki Alexandra K

Alexandra K jest marką, której filozofia oparta jest o przekonywanie innych do stylu życia szanującego wszystkie żywe istoty. „Pragniemy pokazać, że produkty wegańskie mogą być modne, ładne i wysokiej jakości. Bardzo się cieszymy, że możemy dołączyć do marek biorących udział w kampanii wolnej od futer. Jest to kolejny krok dla naszej firmy. Uważam, że treści przekazywane przez Otwarte Klatki zmieniają świadomość ludzi i nakierunkowują ich na dobrą drogę. Podoba nam się Wasze zaangażowanie i chcemy być częścią Waszych działań” – tak decyzję o włączeniu się do kampanii skomentowała właścicielka marki Aleksandra Kościkiewicz.

Polskie marki, które oficjalnie dołączyły do projektu: Solar Company, Nenukko, RISK.made in Warsaw, Mint and Pepper, Ninety Eight Clothing, Slogan Eco Streetwear, Rododendron, Luka Bandita, Mimiś, SAS (Such A Sucz), Folk Design, Heroesque, Bohema Clothing, YES TO DRESS, Veganise oraz ESTby Es (Gosia Sobiczewska).

Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer) to kampania międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, która ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer. Fur Free Retailer wspiera wyłącznie sprzedawców, którzy zobowiązali się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych. Aktualnie do programu należy ponad 320 firm modowych, m.in.: koncerny odzieżowe Inditex, H&M Group czy Bestseller z markami: Massimo Dutti, Zara, Bershka, H&M, COS, Cheap Monday, Jack & Jones, Vero Moda oraz marki takie jak Topshop czy Marks & Spencer.