Carrefour Polska poszedł w ślady Lidla, Netto, Kauflandu i Biedronki i podjął decyzję o wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego.

Do 2020 r. ze sklepów sieci mają zniknąć “trójki”oferowane pod marką własną, natomiast do roku 2025 – innych marek. To kolejna sieć handlowa, która rezygnuje ze wspierania okrutnej i niehumanitarnej hodowli kur niosek. Cieszy nas fakt, że coraz więcej dużych sklepów spożywczych daje jasny sygnał producentom jaj, że zmiany związane z dobrostanem zwierząt są konieczne oraz podyktowane oczekiwaniami konsumentów.
O tej decyzji usłyszeliśmy osobiście. 
Kontakt z przedstawicielami Carrefour Polska udało się nam nawiązać w ramach kampanii “Jak One To Znoszą?”. Na spotkaniu otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie podjętych przez firmę kroków w kierunku poprawy życia kur niosek. Proces wycofywania ze sprzedaży jaj klatkowych zajmie Carrefourowi kilka lat (zobacz dlaczego?), jednak decyzja ta będzie miała bezpośredni wpływ na życie milionów kur niosek w Polsce.
 
Dlaczego chów klatkowy musi się zakończyć?
W Polsce ponad 90% kur jest hodowanych w klatkach. Oznacza to, że prawie każde jajko, które widzisz na sklepowej półce, pochodzi od kury żyjącej w takich warunkach, jak ta ze zdjęcia poniżej.
Ptaki te całe swoje krótkie życie spędzają zamknięte w małej klatce. Nie mają dostępu do słońca i trawy. Żyją w ciasnocie, która uniemożliwia im rozprostowanie skrzydeł, ze stresu wydziobują sobie pióra, chorują, a część z nich umiera z wycieńczenia.

Nie chcesz takich jaj w sklepie?

Podpisz deklarację

http://media.carrefour.pl/pr/353005/carrefour-polska-wycofuje-jajka-z-chowu-klatkowego