Chociaż coraz więcej firm deklaruje wycofanie jaj z chowu klatkowego, do grona opowiadających się za dobrą zmianą wciąż nie dołączyli wszyscy. Kolejny raz chcemy przekonać sieć hoteli do rezygnacji z wykorzystywania jaj od nieszczęśliwych kur niosek – mamy nadzieję, że Qubus Hotel już niebawem dołączy do grona firm dbających o dobrostan zwierząt.

Qubus Hotel to jedna z największych grup hoteli w Polsce, obok m.in. hoteli Orbis, które już w 2017 zadeklarowały się wycofać jaja klatkowe do 2020 roku. Qubus Hotel swoje placówki posiada w 11 miastach, m.in. w Gdańsku, Wrocławiu czy Zielonej Górze. Polityka firmy polega na promowaniu nowoczesności i zapewnianiu gościom pobytu klasy biznes.

Dlaczego kampania skierowana jest do Qubus Hotel?

Qubus Hotel to rozwijająca się firma, dlatego zależy nam, żeby ich kolejnym krokiem było wydanie deklaracji potwierdzającej rezygnację z używania tzw. jaj „trójek” do określonej daty. Ich decyzja może być przykładem dla innych hoteli, jak również sygnałem dla producentów jaj o zmniejszającym się zapotrzebowaniu na jaja klatkowe.
Nowoczesna sieć hoteli, jaką nazywa się Qubus, powinna promować  wartości, które nie wiążą się ze złym traktowaniem zwierząt. Upowszechnianie się decyzji o rezygnacji z jaj z chowu klatkowego wśród hoteli, sieci sklepów i producentów żywności zbliża nas do eliminacji hodowli klatkowych, które są przyczyną cierpienia milionów zwierząt rocznie. Kury ściśnięte w klatce, w której na jedną kurę przypada mniej niż kartka A4, nie mogą zaspokajać swoich podstawowych potrzeb gatunkowych; co więcej, nie mogą nawet rozprostować swoich skrzydeł. Często umierają z wycieńczenia, a pozostałe ptaki chodzą po ich zwłokach. Jesteśmy przekonani, że nie tak powinna wyglądać nowoczesność. 

Kury nioski w hodowli klatkowej. Fot. Konrad Łoziński

Kury nioski w hodowli klatkowej. Fot. Konrad Łoziński

Liczymy na to, że Qubus Hotel wysłucha głosu konsumentów i wyda politykę dobrostanu kur niosek. Jej brak stoi w zupełnej sprzeczności z wysoką jakością oferowanych produktów. Oferowanie produktów wysokiej jakości, jak tzw. „super foods” czy też własnoręcznie wypiekany chleb, nie godzi się z serwowaniem gościom jajek wątpliwej etycznie jakości.
Dla odmiany, rezygnacja z jaj klatkowych świadczyłaby nie tylko o wysokich standardach dotyczących bufetu czy kuchni, ale również o standardach moralnych, którymi powinna kierować się każda firma, szczególnie zaś taka, która aspiruje do oferowania luksusowych usług.

Do czego zmierza kampania?

Jako Stowarzyszenie Otwarte Klatki chcemy przekonać sieć Qubus Hotel do podjęcia zdecydowanego kroku w kierunku stopniowego wycofania jaj z chowu klatkowego z hotelowych restauracji – wydania jasnej deklaracji rezygnacji z tego typu jaj do określonej daty. Ważnym punktem deklaracji jest potwierdzenie decyzji, a nie jedyne wyrażenie chęci
Mamy nadzieję, że Qubus Hotel weźmie przykład z hotelarskich gigantów takich jak Marriott, Hilton czy Best Western i pokaże, że dobrostan kur niosek nie jest jej obojętny.
Zobacz, które hotele rezygnują już z jaj klatkowych: Hotele rezygnują z jaj klatkowych

Tekst: Martyna Kiełbasa