Obecnie dzięki zwiększaniu świadomości społecznej, coraz większa liczba konsumentów jest przeciwnikiem noszenia futer naturalnych, a co za tym idzie – coraz więcej marek rezygnuje z wykorzystywania futer zwierzęcych w swoich kolekcjach. Niestety, wciąż wiele popularnych marek ma w swojej ofercie ten materiał i nie spieszy się z rezygnacją z niego. 

Kampania jako ostateczność 

Jako kampania Sklepy Wolne od Futer kontaktujemy się z wieloma markami, zarówno tymi używającymi futer, jak i z tymi, które go w swojej ofercie nie mają. Z markami dużymi i rozpoznawalnymi oraz mniejszymi i mniej rozpoznawalnymi. 

fot. Andrew Skowron 

Nie zawsze jednak decydujemy się na kampanię, ponieważ traktujemy ją jako ostateczność w przypadku firm, z którymi kontakt idzie najdłużej i najciężej dojść do porozumienia. 

Skoncentrowanie się na jednej marce wykorzystującej futra jest dużo bardziej praktyczne, bardziej optymalne w organizacji i gwarantuje lepsze rezultaty, niż gdybyśmy skupiali się na wielu firmach. 

Duże firmy

Decydując się na rozpoczęcie kampanii skierowanej do określonej marki, oprócz trudnego i długiego kontaktu, bierzemy również pod uwagę jej rozpoznawalność. Wierzymy, że to właśnie duże, wiodące na rynku firmy wyznaczają trendy i to właśnie one powinny być przykładem marek etycznych i  troszczących się o środowisko i zwierzęta. 

Im większa jest marka, tym więcej osób, poprzez naszą kampanię, możemy uwrażliwić na problem wykorzystywania futer naturalnych w przemyśle odzieżowym. 

Kampania przeciwko jednej firmie jest ostrzeżeniem dla innych firm 

Gdy rozpoczynamy kampanię, mimo że koncentrujemy się na jednej marce, tak naprawdę kampania jest skierowana do każdej firmy używającej futer naturalnych. Chcemy jasno wyrazić sprzeciw wobec okrutnej praktyki wykorzystywania futer zwierzęcych w modzie i zakomunikować producentom odzieży, że zdecydowana większość konsumentów jest przeciwna hodowli zwierząt na futra. 

lisy w klatce
fot. Andrew Skowron

Już ponad 1500 marek na całym świecie zaangażowało się w dobrostan zwierząt i dołączyło do międzynarodowego programu Fur Free Retailer. W Polsce decyzję o przystąpieniu do programu Sklepy Wolne od Futra podjęło ponad 100 rodzimych marek. Są to między innymi Gino Rossi, Simply, Reserved cz Wojas. 

Jeśli chcesz się dowiedzieć, które marki znajdują się w programie Sklepy Wolne od Futer,  tutaj znajdziesz pełną listę