W nowym raporcie CSR siedziba główna sieci E.Leclerc deklaruje wycofanie wszystkich jaj „trójek” świeżych – zarówno marki własnej, jak i innych, a także jajek będących składnikami produktów marki własnej. E.Leclerc Polska zobowiązał się jednak jedynie do wycofania świeżych „trójek” marek własnych.
Deklaracja E.Leclerc Polska
Sieć E.Leclerc Polska w ramach „Księgi zobowiązań marek własnych E.Leclerc dla zrównoważonego rozwoju” poinformowała o decyzji wycofania świeżych jaj „trójek” marek własnych do końca 2019 roku. Sieć nie podała jednak informacji o wycofaniu „trójek” innych marek oraz jako składników produktów marki własnej, o czym wspomina raport CSR opublikowany przez główną siedzibę E.Leclerc.
Przeczytaj także: Czy los kur niosek nie będzie obojętny dla Qubus Hotel?
Co więcej z komunikacji z E.Leclerc Polska na temat ich zobowiązania wynika, że polski oddział francuskiej sieci nie planuje w najbliższym czasie wdrażać zmian deklarowanych przez siedzibę główną E.Leclerc. Czy oznacza to, że w Polsce konsumenci oraz zwierzęta nie zasługują na wyższe standardy etyczne produktów sprzedawanych przez E.Leclerc?
Niskie standardy na tle innych polskich sieci
Deklaracja E.Leclerc Polska odbiega standardem nie tylko od zobowiązań siedziby głównej firmy, lecz także od tego, co zadeklarowały do tej pory inne sieci handlowe w Polsce.
Trend rezygnacji z jaj klatkowych wśród sieci spożywczych w Polsce jest bardzo silny. Już 34 sieci sklepów, w tym największe sieci handlowe mające w ofercie jajka, zadeklarowały wycofanie jaj świeżych z chowu klatkowego – zarówno marek własnych, jak i innych – najpóźniej do roku 2025.
Niektóre sieci, jak Lidl czy Kaufland, podjęły także decyzję o wycofaniu jaj będących składnikami produktów marek własnych. Więcej informacji na temat zobowiązań firm w tej kwestii można znaleźć na stronie: https://politykadobrostanu.pl/nioski/index.html.
Dlaczego pełna polityka dobrostanu jest ważna?
Wycofanie jaj „trójek” marki własnej to zdecydowanie krok w dobrym kierunku, jednak jest to krok niewystarczający i poniżej aktualnych standardów polityki odpowiedzialności społecznej biznesu.
Liczymy na to, że E.Leclerc Polska uzupełni swoje zobowiązanie na wzór deklaracji siedziby głównej E.Leclerc, uwzględniając wycofanie „trójek” nie tylko marki własnej, ale też innych marek, a także jaj będących składnikami produktów marki własnej. Dopiero taki krok potwierdziłby zaangażowanie sieci w poprawę dobrostanu kur niosek. Decyzje sieci handlowych mają w tej kwestii ogromne znaczenie, gdyż mogą przyczynić się do polepszenia losu milionów zwierząt.