Międzynarodowa organizacja ACTAsia (z siedzibą w Wielkiej Brytanii, Holandii, Chinach i USA) zorganizowała wczoraj w stolicy Chin drugi w historii tego kraju Fur Free Fashion Show – pokaz mody wolnej od futer. Wśród dziewiętnastu zaproszonych na pokaz projektantów i firm znalazły się 4 polskie marki: EST by Es. (Gosia Sobiczewska), SLOGAN, SAS (Such a Sucz) oraz Folk DESIGN.
Projektanci z trzech kontynentów połączyli swoje siły i zaprezentowali kolekcje całkowicie wolne od futer na wybiegu Fur Free Fashion Show w Pekinie, promując w ten sposób modę etyczną, która dba zarówno o zwierzęta, ludzi i środowisko naturalne.
Po udanym pierwszym pokazie mody wolnej od futer w 2014 roku, wydarzenie nabrało większego rozmachu. Fur Free Fashion Show w Pekinie w tym roku doczekał się jeszcze większej publiczności, ale przede wszystkim zaangażowania i obecności międzynarodowych projektantów. Na wybiegu znaleźli się m.in. nowojorska designerka Leanne Mai-ly Hilgart tworząca pod szyldem VAUTE, designerzy Tony Yu i Li Lidan z Chin.
Polskie marki na Fur Free Fashion Show
Dzięki współpracy z organizacją z Chin Otwarte Klatki miały możliwość zaprezentowania międzynarodowej publiczności rodzimych firm odzieżowych, które wspierają w Polsce kampanię Sklepy Wolne od Futer. Tym samym polskie marki dołączyły do brandów z USA, Wielkiej Brytanii, Belgii, Korei oraz Chin. Swoje najnowsze kolekcje i projekty w Art Studio Levi w centrum Pekinu mieli okazję przedstawić EST by Es., Folk DESIGN, SLOGAN oraz Such a Sucz.
Marka SLOGAN Ecostreetwear zwróciła szczególną uwagę chińskiej publiki ze względu na materiały stosowane do wyprodukowania ubrań, m.in.: recyklingowane butelki PET, wegańską skórę stosowaną zamiast naturalnej czy organiczną bawełnę.
Moda w 100% etyczna
Większość międzynarodowych kolekcji pokazanych na Fur Free Fashion Show 2015 została wyprodukowana z ekologicznych materiałów, np. włókien bananowca, kory drzewa czy butelek pochodzących z recyklingu. Ponadto wszystkie modelki na pokazie Fur Free Fashion Show zostały umalowane organicznymi kosmetykami marki LUSH, która była również jednym ze sponsorów. Po pokazie goście zostali zaproszeni na bankiet z tradycyjnym chińskim jedzeniem, podanym jednak w wersji całkowicie roślinnej i bezmięsnej.
W pokazie wzięło udział ponad 200 chińskich osobistości: przedstawicieli rządu oraz ambasad, gwiazd telewizji (m.in. Miss Chin), branży muzycznej oraz międzynarodowych firm. Przedstawiciele brytyjskiej i polskiej ambasady wręczyli nagrody Fur Free Life Award dla osób i firm, które w ich uznaniu wybitnie przyczyniają się promowania etycznego stylu życia i prezentują modę wolną od okrucieństwa.
Założycielka ACTAsia i dyrektor wykonawczy Pei Su skomentowała wydarzenie w następujący sposób: “Chiny są jednym z głównych krajów produkujących futra, a dodatkowo jednym z głównych krajów kupujących takie wyroby i te liczby rosną. Miliony zwierząt są hodowane na fermach futrzarskich, żyjąc tam w tragicznych warunkach i czekając tylko na śmierć. Ponadto przemysł futrzarski ma też wiele negatywnych skutków dla całego środowiska. Fur Free Fashion Show ma zachęcić Chińczyków – zarówno publikę, jak i projektantów czy sprzedawców – do okazania współczucia i wybierania etycznego stylu życia“.