Les enphants jest dokładnie 50. marką odzieżową w Chinach, która podjęła decyzję o rezygnacji z futer naturalnych. Firma powstała w 1971 roku na Tajwanie, natomiast w Chinach pojawiła się 22 lata później. Jest popularną marką odzieży dziecięcej i ciążowej, posiadającą obecnie ponad 1000 sklepów na terenie 204 chińskich miast.
Fur Free Retailer wspiera odpowiedzialny biznes
“W les enphants zgadzamy się z celami organizacji Fur Free Alliance i programu Fur Free Retailer. Dzieci są przyszłością naszej planety i życiową karierą les enphants. Zawsze wierzyliśmy, że zrównoważona moda i design mogą prowadzić do przyszłego rozwoju przemysłu odzieży dziecięcej” – komentuje prezes marki Alex Lin.
Pomimo wciąż dużej popularności futrzanych wykończeń i akcesoriów wśród chińskich projektantów i konsumentów zauważalny jest wzrost zainteresowania etyczną modą. Popularność mody opartej na współczuciu jest szczególnie widoczna wśród młodszych klientów.
Futra to już przeszłość
Obecnie do programu Fur Free Retailer należy 1500 marek z całego świata, a sam program jest rozpowszechniany od 2012 roku przez ACTAsia. Jest to organizacja, która od 2006 roku promuje empatię i szacunek w stosunku do planety i zwierząt. Zgodnie z przeprowadzonym przez nich w zeszłym roku badaniu opinii społecznej 70% z ponad 5400 konsumentów w sześciu miastach spodziewa się, że brak futer będzie trendem w przyszłości.
Rzeczniczka ACTAsia Dawn Peacock: “Jesteśmy zachwyceni, że możemy powitać les enphants w FFR. Nadal ciężko pracujemy, aby zmniejszyć popularność i produkcję futer zwierzęcych w Chinach i przewidujemy, że wiele więcej marek i konsumentów dołączy do tego empatycznego trendu w 2021 roku. Jesteśmy pewni, że nasze pierwsze 50 marek Fur Free Retailer w Chinach toruje drogę do bardziej współczującej i zrównoważonej przyszłości”.
Aż 50 organizacji walczy o przyszłość wolną od futer
Fur Free Retailer jest programem łączącym firmy, które w swoim asortymencie nie zawierają produktów z elementami futrzanymi oraz konsumentów poszukujących etycznych towarów. Umożliwia dokonywanie świadomych decyzji konsumenckich i zachęca marki do rezygnacji z futer zwierzęcych. Prowadzony w 35 krajach program jest inicjatywą koalicji Fur Free Alliance, w ramach której 50 organizacji ochrony zwierząt współpracuje ze sobą w celu doprowadzenia do zakończenia hodowli zwierząt na futro.
Autorka tekstu: Julia Tylman