HEROESQUE to dziesiąta polska marka, która przystąpiła do międzynarodowej kampanii Sklepy Wolne Od Futer, wyrażając tym samym swój sprzeciw w sprawie hodowli zwierząt na futra.

podpis herosque_miniWłaścicielki marki podkreśliły jak ważna jest to dla nich kwestia: „HEROESQUE gorąco wspiera i przyłącza się do pracy organizacji Otwarte Klatki w celu szerzenia świadomości Polaków na temat mało omawianych realiów w hodowli zwierząt na futra. Od samego początku kreowania marki HEROESQUE jesteśmy przeciwne produkcji odzieży z elementami naturalnego futra oraz skóry. Podjęłyśmy tę decyzję z pełną świadomością, a współpraca z Otwartymi Klatkami to połączenie sił i wsparcie we wspólnie widzianym celu. Dziękujemy, że jesteście i walczycie z wytrwałością o prawa zwierząt”.

Firma zobowiązała się pisemnie do niestosowania futer oraz dodatków futrzanych w swoich kolekcjach, pokazując tym samym, jak istotne jest przestrzeganie praw zwierząt. Poprzez zajęcie zdecydowanego stanowiska w sprawie używania i sprzedaży naturalnych futer w kolekcjach, marka wsparła tym samym wysiłki zmierzające do zakazania hodowli zwierząt na futro na całym świecie. Taką postawę docenia coraz większa grupa klientów: ostatnie badania opinii publicznej w Polsce pokazują, że zwłaszcza młode kobiety nie chcą widzieć naturalnych futer w kolekcjach odzieżowych, uważając je za niepotrzebne i passé.

HEROESQUE to nowa marka cechująca się wyrazistym designem. Idealne połączenie komfortu oraz wysokiej jakości materiałów, czego efektem jest unikalny wygląd urban chic. Wygodne i jednocześnie eleganckie topy, bluzy i kolorowe spodnie dresowe to tylko część oferty. Marka skierowana jest do silnych, pozytywnie zakręconych kobiet. Właścicielki podkreślają, że projekty inspirowane są pop-kulturą i pozwolą każdej z kobiet obudzić w sobie superbohaterkę – w końcu motto marki to „reveal your inner hero!”.

***

Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer) to kampania międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, która ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, pozwalając w ten sposób dokonywać świadomych i etycznych wyborów. Fur Free Retailer wspiera wyłącznie sprzedawców, którzy zobowiązali się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych. Aktualnie do programu należy ponad 315 firm modowych, m.in.: największe koncerny odzieżowe Inditex i H&M Group z markami: Massimo Dutti, Zara, Bershka, H&M, COS, Cheap Monday oraz wiele innych marek takich jak Topshop, Marks & Spencer czy Asos.

Polskie marki, które oficjalnie dołączyły do projektu to: RISK.made in Warsaw, Nenukko, Ninety Eight Clothing, Slogan Eco Streetwear, Rododendron, Luka Bandita, SAS (Such A Sucz), Folk Design, ESTby Es oraz Heroesque.

Oficjalnym polskim przedstawicielem koalicji Fur Free Alliance jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

22.10.2014