Macy’s, firma będąca gigantem rynku odzieżowego w USA, ogłosiła, że do 2021 roku wycofa ze sprzedaży futra zwierzęce. Dotyczyć to będzie także luksusowych sklepów Bloomingdale’s, których Macy’s jest właścicielem.
Amerykański gigant – sklepem wolnym od futer
Macy’s jest właścicielem niemal 900 punktów sprzedaży w USA, w tym luksusowych sklepów Bloomingdale’s. Do tej pory firma znana była ze sprzedaży drogich futer z norek, jednak teraz ogłosiła całkowitą rezygnację z futer do 2021 roku. Zamknięte zostaną także salony oferujące przechowywanie i naprawę futrzanych produktów.
Decyzja Macy’s jest efektem wieloletnich protestów organizacji prozwierzęcych, takich jak PETA czy Humane Society. Firma ogłosiła, że wycofanie się ze sprzedaży futer odbyło się we współpracy z Humane Society of the United States. Na decyzję Macy’s miały też wpływ coraz silniejsze trendy wśród konsumentów sprzeciwiających się okrucieństwu wobec zwierząt, a także wzrost ilości marek rezygnujących z futer:
– Przez ostatnie dwa lata uważnie przyglądaliśmy się trendom wśród konsumentów i marek, słuchając naszych klientów i poszukując alternatyw dla futra – mówi Jeff Gennette, CEO Macy’s. – Słuchaliśmy uważnie naszych współpracowników, włączając w to bezpośredni odzew od pracowników naszej firmy zrzeszonych w klubie Go Green, a także spotykaliśmy się regularnie w tej sprawie z Humane Society of the United States i innymi organizacjami. Prywatne marki Macy’s są już wolne od futer, więc rozszerzenie tego na całe Macy’s, Inc. jest naturalnym krokiem – dodaje. Zapewnia także, że firma nadal sprzedawać będzie najlepszej jakości syntetyczne alternatywy dla futer.
Przyszłość wolna od futer
Komentując decyzję Macy’s, prezeska Humane Society of the United States zauważa, że jest ona zgodna z poglądami niezliczonej ilości konsumentów i powinna być przykładem dla innych sprzedawców.
Z tak wieloma projektantami, miastami, a teraz także stanem Kalifornia, którzy sprzeciwiają się sprzedaży futer, jesteśmy znacznie bliżej zakończenia tej zbędnej i nieludzkiej praktyki – zauważa.
P. J. Smith, dyrektor do spraw polityk modowych w Humane Society of the United States, zauważa w wypowiedzi dla The New York Times:
Konsumenci coraz bardziej troszczą się o dobrostan zwierząt, a koncepcja luksusu zmienia się – liczy się to, kto jest najbardziej odpowiedzialny społecznie i innowacyjny.
Trend rezygnacji z wykorzystywania futer zwierzęcych jest niezaprzeczalny – taką decyzję podjęły już największe domy mody, takie jak Versace, Gucci, Prada czy Chanel, a liczba marek należących do międzynarodowego programu Fur Free Retailer wynosi już ponad 1000 i stale rośnie. Aby sprawdzić listę polskich marek należących do programu, odwiedź stronę Sklepów Wolnych Od Futer.
źródło: https://www.livekindly.co/macys-bloomingdales-ban-fur/