25 listopada obchodzimy Światowy Dzień bez Futra. W tym roku z tej okazji zwracamy uwagę na marki, które, nie patrząc na etykę i światowe trendy, nadal wspierają okrutny chów zwierząt na futra w Polsce. Do kogo powędruje Nagroda Krwawe Futro 2020?
Sklepy wolne od futra
Od kilku lat prowadzimy w Polsce program Sklepy Wolne od Futer (Fur Free Retailer), w którym zachęcamy sklepy do rezygnacji z wykorzystywania futer zwierzęcych w swoich kolekcjach. Już ponad 100 polskich firm sprzeciwiło się ogromnemu cierpieniu zwierząt poprzez dołączenie do programu oraz wydanie oświadczenia, że futra nie będą pojawiać się w asortymencie sklepu. Są to m.in. LPP (Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay), Wojas, Answear, Vistula oraz Deni Cler Milano.
PLEBISCYT KRWAWE FUTRO- NIECHLUBNA NAGRODA DLA OKRUTNEGO BIZNESU
Niestety, wiele sklepów w dalszym ciągu ignoruje cierpienie zwierząt. Taka postawa powoduje, że miliony lisów, norek i jenotów nadal przetrzymuje się w ciasnych klatkach ferm futrzarskich. Tylko po to, aby następnie je zabić i użyć ich futer do produkcji obszycia kaptura, pompona czapki lub kurtki. Nie rezygnujemy jednak z walki o zakończenie ich cierpienia. W tym roku zdecydowaliśmy się rozpocząć plebiscyt Krwawe Futro, w którym wybrana przez konsumentów zwycięska firma otrzyma Nagrodę Krwawe Futro 2020. Będzie ona uwiecznieniem cierpienia wszystkich zwierząt zabitych na rzecz nieetycznej mody.
Do plebiscytu wybraliśmy aż 6 polskich firm odzieżowych, które mają futra zwierzęce w swojej ofercie. Z powodu dużego wkładu w zwiększanie cierpienia zwierząt poprzez sprzedaż futer zdecydowaliśmy się na nominację: Gino Rossi, Ochnik, S’portofino, Taranko, Tiffi oraz Venezia.
Dlaczego akurat te sklepy zostały nominowane do nagrody Krwawego Futra? Oto kilka najważniejszych argumentów:
- Gino Rossi posiada blisko 70 salonów w Polsce. W sklepie pojawia się około 11 produktów posiadających elementy z futra naturalnego, ale w opisie nie podano, z jakich zwierząt pochodzą. Można znaleźć także odzież z dodatkiem futer sztucznych. Z Gino Rossi prowadzimy rozmowy od sierpnia 2018 roku.
- Z Ochnik kontaktujemy się od prawie półtora roku. W sklepie znajdziecie bardzo dużo – ponad 400 – produktów zawierających głównie futra królików, lisów, jenotów oraz norek. Występują w postaci płaszczy, obszyć kapturów, pomponów, elementów butów czy rękawiczek. W asortymencie pojawiają się także futra sztuczne. Ochnik posiada ponad 100 sklepów w Polsce oraz kilka za granicą – w Niemczech, Rosji, na Ukrainie oraz Białorusi.
- S’portofino jest sklepem multibrandowym, w którym można znaleźć około 150 produktów z elementami futer zwierzęcych. Pod postacią czapek, obszyć kapturów, kamizelek, pomponów oraz toreb pojawiają się futra jenota, szopa, lisa i królika. Firma sprzedaje także produkty z futer sztucznych. S’portofino posiada 6 sklepów stacjonarnych w Polsce. Próbujemy się skontaktować z marką od czerwca 2019 roku.
- W Taranko oprócz futer sztucznych znajdziecie około 20 produktów z dodatkiem naturalnego futra. Możecie je spotkać pod postacią pomponów przy czapkach i szalikach wykonanych z futra jenota lub królika. Niestety nie przy każdym produkcie widnieje informacja o zwierzęciu, od którego pochodzi futro. Z firmą próbujemy się skontaktować od września 2018 roku. Taranko posiada około 40 sklepów w Polsce.
- Tiffi w swoim asortymencie posiada blisko 60 kurtek wykończonych futrem zwierzęcym. Najczęściej wykorzystywane futra pochodzą od jenota, pojawia się także kilka modeli z futrem króliczym. Wiele opisów produktów nie informuje o pochodzeniu futra naturalnego. Można znaleźć także modele kurtek z futrem sztucznym. Tiffi posiada około 38 salonów w Polsce oraz 3 za granicą – na Litwie i Ukrainie. Próbujemy się skontaktować ze sklepem od marca 2019 roku – niestety bezskutecznie.
- Venezia posiada łącznie 6 produktów z elementami futer naturalnych. Pojawiają się jako obszycia kapturów oraz pompony przy czapkach. Na stronie nie jest dokładnie opisane, z jakich zwierząt pochodzą futra. W asortymencie można znaleźć także futra sztuczne. Firma posiada około 73 salony w Polsce. Venezia jest również właścicielem marki Unisono, w której ofercie znajduje się kilka modeli odzieży z futrem zwierzęcym. Z Venezią próbujemy się skontaktować od listopada 2019 roku.
Zasady są proste – liczba oddanych głosów zdecyduje, który sklep zasługuje na tę niechlubną nagrodę. Zwycięzcą będzie sklep z największą liczbą głosów. Każdy może zagłosować na jedną wybraną markę.
Głosowanie trwa od 25 listopada do 20 grudnia. Zapraszamy do wskazania marki, która Waszym zdaniem zasługuje na statuetkę Nagroda Krwawe Futro 2020.
Możecie to zrobić na stronie: https://www.krwawanagroda.pl/
Moda nie musi być okupiona cierpieniem zwierząt!