RISK. made in Warsaw, nowoczesna marka dla amatorów szarych dresów o ciekawym kroju, jest kolejną polską marką, która przystąpiła do międzynarodowego projektu Sklepy Wolne Od Futer. „Są różne mody, ale mamy nadzieję, że ta na nienoszenie futer nie minie nigdy. I jeśli możemy zabrać tu głos, to jak najbardziej w tym jednym przypadku jesteśmy za sztucznością” – tak skomentowały swoją decyzję o przyłączeniu się do projektu założycielki marki – Antonina Samecka i Klara Kowtun. Firma zobowiązała się pisemnie do niestosowania futer oraz dodatków futrzanych w swoich kolekcjach, pokazując tym samym, jak istotne jest przestrzeganie praw zwierząt. Poprzez zajęcie zdecydowanego stanowiska w sprawie używania i sprzedaży naturalnych futer w kolekcjach marka wyraziła sprzeciw wobec sposobu traktowania zwierząt hodowanych w tym celu oraz wsparła tym samym wysiłki zmierzające do zakazania hodowli zwierząt na futro na całym świecie. Taką postawę docenia coraz większa grupa klientów – ostatnie badania opinii publicznej w Polsce pokazują, że zwłaszcza młode kobiety nie chcą widzieć naturalnych futer w kolekcjach odzieżowych, uważając je za niepotrzebne i passé.
RISK. made in Warsaw to marka stworzona dla i przez REAL PEOPLE – ludzi, których bardziej od trendów interesuje własny styl. Punktem wyjścia projektantek jest zawsze szara bluza z kapturem – klasyk XXI wieku, symbol wygody i luzu, który RISK interpretuje w elegancki, często zaskakujący sposób. Znajdziemy tu więc ubrania dla kobiet (także dla tych w ciąży), mężczyzn, dzieci, ale i gadżety do domu czy nawet muszki dla psów. RISK stawia na najlepsze składniki i dlatego pracuje ze świetnymi rzemieślnikami i ekspertami nad każdym detalem – od materiałów po ręcznie farbowane guziki. Materiały w większości produkowane są na zamówienie, a projektantki nigdy nie korzystają z prawdziwych futer. Ubrania projektowane są w Warszawie i produkowane lokalnie – w Polsce. Marka RISK ubiera m.in.: Agnieszkę Grochowską, Kayah, Ramonę Rey, Beatę Sadowską, Rafała Bryndala, Ewelinę Rydzyńską i Izę Miko.
Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer) to program międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, który ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, ułatwiając w ten sposób dokonywanie świadomych i etycznych wyborów. Fur Free Retailer wspiera wyłącznie sprzedawców, którzy zobowiązali się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych. Aktualnie do programu należy ponad 315 firm modowych, m.in.: największe koncerny odzieżowe Inditex i H&M Group z markami: Massimo Dutti, Zara, Bershka, H&M, COS, Cheap Monday oraz wiele innych znanych marek takich jak Topshop, Marks & Spencer czy Asos. Polskie marki, które oficjalnie dołączyły do projektu to Slogan, Ninety Eight Clothing, Nenukko, Folk Design, SAS (Such A Sucz) oraz Rododendron.
Fur Free Alliance (FFA) to międzynarodowa koalicja organizacji ekologicznych i prozwierzęcych, których celem jest doprowadzenie do zakończenia hodowli zwierząt na futro. Realizację programu Fur Free Retailer (Sklepy Wolne Od Futer) w każdym kraju członkowskim zapewniają organizacje zrzeszone w koalicji. Oficjalnym przedstawicielem FFA w Polsce jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
22.09.2014