RODODENDRON, unikatowy streetwear powstały w 2012 roku w Poznaniu, jest szóstą polską marką, która przystąpiła do międzynarodowego projektu Sklepy Wolne Od Futer. „Nie musiałyśmy się długo zastanawiać. Mamy szacunek do otaczającego nas świata i zawsze staramy się stawać w obronie słabszych. Dobrze, że znalazło się forum, na którym w imieniu bezbronnych mówią silniejsi. Być może jutro obudzimy się w lepszej rzeczywistości” – skomentowały właścicielki marki swoją decyzję o przyłączeniu się do projektu. Firma zobowiązała się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych pokazując tym samym jak istotne jest przestrzeganie praw zwierząt. Pomimo, że marka w swoim asortymencie dotąd nie posiadała wyrobów z prawdziwego futra (także dodatków lub obszyć ubrań), poprzez zajęcie zdecydowanego stanowiska w sprawie ich sprzedaży, firma wyraziła sprzeciw wobec sposobu traktowania zwierząt hodowanych w tym celu oraz wsparła tym samym wysiłki zmierzające do zakazania hodowli zwierząt na futro na całym świecie. Taką postawę docenia coraz większa grupa klientów: ostatnie badania opinii publicznej w Polsce pokazują, że zwłaszcza młode kobiety nie chcą widzieć naturalnych futer w kolekcjach odzieżowych, uważając je za niepotrzebne i passé.
RODODENDRON to kolorowe, malowane bluzy i t-shirty. Kombinacja różnych technik, które tworzą niebanalny efekt. Rododendron zdecydował się sięgnąć po najbardziej wysublimowaną, a jednocześnie wymagającą technikę i od jakiegoś czasu skupia się przede wszystkim na ręcznym zdobieniu. Poza koncepcyjną wyjątkowością kompozycji, również wykonanie staje się unikatowe, a tym samym każda wychodząca spod rąk twórców koszulka i bluza jest inna. Dla Rododendrona najważniejszy jest kolor i kształt. Wiszące u szyi trójkąty i kwadraty raz wprowadzają bezwzględny ład, kiedy indziej intrygują nonszalancją. Bazując na geometrii i jej surowości tworzą swoistą malowaną biżuterię. Zwykły t-shirt lub bluza stają się determinantem całego ubioru. Są wyraźne, mocne i zauważalne. Kolor i kształt, forma i treść prowadzą tu ze sobą flirt lub wojnę.
Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer) to program międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, który ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, pozwalając w ten sposób dokonywać świadomych i etycznych wyborów. Fur Free Retailer wspiera wyłącznie sprzedawców, którzy zobowiązali się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych. Aktualnie do programu należy ponad 315 firm modowych, m.in.: największe koncerny odzieżowe Inditex i H&M Group z markami: Massimo Dutti, Zara, Bershka, H&M, COS, Cheap Monday oraz wiele innych znanych marek takich jak Topshop, Marks & Spencer czy Asos. Polskie marki, które oficjalnie dołączyły do projektu to Slogan, Ninety Eight Clothing, Nenukko, Folk Design, oraz SAS (Such A Sucz).
Fur Free Alliance (FFA) to międzynarodowa koalicja organizacji ekologicznych i prozwierzęcych, których celem jest doprowadzenie do zakończenie hodowli zwierząt na futro. Realizację programu Fur Free Retailer (Sklepy Wolne Od Futer) w każdym kraju członkowskim zapewniają organizacje zrzeszone w koalicji. Oficjalnym przedstawicielem FFA w Polsce jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
09.09.2014