Jak donosi “Portal Spożywczy”, powołując się na prognozy firmy Mintel, wegańskie sery mogą zacząć odgrywać coraz większą rolę na polskim rynku spożywczym.
Swoją opinię Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel, opiera na badaniach przeprowadzonych wiosną tego roku, z których wynika, że dwóch na dziesięciu konsumentów w wieku 25-34 lat spożywa obecnie więcej produktów wegetariańskich niż rok temu.
Co więcej, niemal 10 proc. respondentów w tej grupie wiekowej deklaruje, że jest na diecie wegetariańskiej bądź wegańskiej. Więcej na temat badań firmy Mintel możecie przeczytać na naszym blogu.
Analitycy dostrzegają potencjał serów roślinnych w Polsce
Mimo że w ciągu ostatnich dwóch lat rynek serów roślinnych nie rozwinął się w Polsce znacząco, opierając się na danych dotyczących rynku niemieckiego, gdzie sery roślinne stanowią istotną alternatywę dla serów tradycyjnych, oraz biorąc pod uwagę zmiany trendów żywieniowych wśród młodych Polaków, analitycy firmy Mintel dostrzegają potencjał rynkowy wegańskich serów.
Roślinne sery w Polsce
Dotychczas na rynku największy udział mają sery rodzimej Polsoi oraz marki importowane: grecki Violife, włoski Verys oraz cypryjski Green Vie. Na razie dostępne są przede wszystkim w sklepach z żywnością ekologiczną.
Mówiąc o polskich producentach serów, nie sposób nie wspomnieć istniejącej na rynku od 2016 roku Serotoniny oraz nowej marki – Wege Siostry. Obie firmy trudnią się przede wszystkim produkcją serów na bazie orzechów nerkowca.
Czy polski rynek odpowie na potrzeby młodych konsumentów sięgających coraz częściej po produkty roślinne? Czas pokaże.