Carrefour, jako pierwsza czołowa Polska sieć handlowa, podpisał porozumienie ws. poprawy dobrostanu kurczaków hodowanych na mięso, European Chicken Commitment! Zobowiązanie sieci obejmuje ofertę marki własnej – mięso świeże, mrożone i produkty gotowe zawierające min. 50% mięsa drobiowego.

fot. Andrew Skowron

Co oznacza przełomowa decyzja Carrefoura?

Warunki, w jakich są hodowane kurczaki, są źródłem ich ogromnego cierpienia. Nienaturalnie szybkie tycie, złamania kości, choroby serca czy brak dostępu do świeżego powietrza i słońca – to tylko niektóre problemy, jakich doświadczają brojlery. W jaki sposób podpisanie przez Carrefour porozumienia European Chicken Commitment poprawi los kurczaków?

Najpóźniej do końca 2026 r. mięso z kurczaka marki własnej Carrefoura będzie pochodzić od hodowców spełniających określone wymagania, które znacząco wpływają na poprawę warunków hodowli kurczaków, m.in.:

  • zmniejszenie gęstości hodowlanej
  • rezygnacja z używania w hodowli kurczaków ras szybko rosnących
  • stosowanie skutecznej metody ogłuszania przed ubojem
  • poprawa warunków środowiskowych, tj. dostęp do naturalnego światła czy poprawa jakości powietrza

Polacy chcą poprawy dobrostanu kurczaków!

Polskie społeczeństwo coraz większą wagę przywiązuje do kwestii zdrowotno-dietetycznych oraz warunków w jakich hodowane są zwierzęta. Znajduje to odzwierciedlenie w decyzjach zakupowych. Oczekiwania klientów wobec firm obejmują podjęcie działań mających na celu poprawę dobrostanu zwierząt, co potwierdza badanie przeprowadzone przez Biostat w 2020 roku:

Firmy na całym świecie podpisują ECC!

W tym momencie to w dużej mierze w rękach firm leży los kurczaków hodowanych na mięso. Swoimi decyzjami mogą one poprawić jakość życia ogromnej liczby zwierząt. Na ten krok zdecydowało się już ponad 400 firm z całego świata, m.in. Nestlé, Dr. Oetker, Danone, Sodexo, IKEA czy polskie Frisco.pl. 

Zagadnienia dotyczące poprawy dobrostanu zwierząt oraz poszanowania środowiska naturalnego zajmują priorytetowe miejsce w długofalowej strategii rozwoju produktów marki własnej Carrefour. Już dwie dekady temu, kiedy nasza sieć wprowadzała pierwsze marki własne, głównie Jakość z Natury, podjęliśmy szereg działań w obszarze dobrostanu zwierząt. Dołączenie do European Chicken Commitment to kolejny krok w kierunku podniesienia jakości oferowanych przez nas produktów marki własnej Carrefour oraz działań dla dobra naszej planety.

Marek Lipka, Członek Zarządu Carrefour Polska.

Decyzja Carrefoura to zdecydowany krok dający początek zmianom w Polsce. Wierzymy, że sieć na tym nie poprzestanie i dalej będzie dążyć do zmian poprawiających warunki hodowli brojlerów. Mamy też nadzieję, że pozostałe sklepy wezmą przykład z Carrefoura i również podejmą działania w kierunku podpisania porozumienia European Chicken Commitment!