SOLAR, marka obecna od 25 lat i posiadająca prawie 240 punktów handlowych w kraju i za granicą, jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm odzieżowych na polskim rynku mody, dołączyła do kampanii Sklepy Wolne od Futer. Jest tym samym jedenastą polską marką, ale pierwszą tak dużą firmą odzieżową, która wyraziła swój sprzeciw w sprawie hodowli zwierząt na futra i poparła kampanię antyfutrzarską. Firma zobowiązała się pisemnie do niestosowania futer oraz dodatków futrzanych w kolekcjach, pokazując tym samym, jak istotne jest przestrzeganie praw zwierząt.

Aleksandra Danel, wiceprezes Solar Company wyjaśnia przystąpienie marki do międzynarodowego programu: “Udział w kampanii Sklepy Wolne od Futer to nasza naturalna reakcja na warunki związane z hodowlą zwierząt w Polsce. Zdecydowanie sprzeciwiamy się istnieniu hodowli wspierających masową produkcję futer w świecie mody, a otwarta dezaprobata wobec ich sprzedaży jest zgodna nie tylko z polityką Solar, ale też z postawą naszych świadomych klientek. W ten sposób chcemy pomagać im w dokonywaniu etycznych wyborów”.

To dobry wybór etyczny i biznesowy. Firmy odzieżowe dają sygnał, że nie chcą przyczyniać się do ogromnej krzywdy zwierząt, a jednocześnie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumentek. Większość kobiet w Polsce popiera zakaz hodowli zwierząt na futro. Jestem pewna, że ucieszą się z tego, że kolejna lubiana przez nie firma nie chce używać żadnych elementów futrzanych w swoich kolekcjach” – decyzję marki skomentowała prezeska Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Dobrosława Karbowiak.

SOLAR z myślą o swoich klientkach każdego roku wytwarza 1,3 mln sztuk doskonale skrojonej odzieży, zaprojektowanej zgodnie z najnowszymi trendami i uszytej z wysokiej jakości materiałów. Są to zawsze trzy sezonowe kolekcje: wiosna/lato, jesień/zima i karnawał, obejmujące odzież damską i akcesoria (torebki, paski, czapki, kapelusze, chusty, szaliki, rękawiczki, okulary przeciwsłoneczne, parasolki oraz wyrazista biżuteria).

Marka została założona w 1989 roku przez trzech współwłaścicieli. Siedziba firmy znajduje się w Poznaniu, gdzie powstają wszystkie projekty ubrań, a pierwszy salon firmowy został otwarty w 1998 roku. Marka posiada prawie 240 punktów handlowych w Polsce i za granicą (Polska: 78 własnych sklepów firmowych, 13 placówek franczyzowych, 96 sklepów partnerskich; 38 partnerów zagranicą oraz 8 placówek franczyzowych m.in. w Niemczech, Rosji, Słowacji, Wielkiej Brytanii, na Litwie oraz Ukrainie).

Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer) to kampania międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, która ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, pozwalając w ten sposób dokonywać świadomych i etycznych wyborów. Fur Free Retailer wspiera wyłącznie sprzedawców, którzy zobowiązali się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych. Aktualnie do programu należy ponad 315 firm modowych, m.in.: największe koncerny odzieżowe Inditex i H&M Group z markami: Massimo Dutti, Zara, Bershka, H&M, COS, Cheap Monday oraz wiele innych marek takich jak Topshop, Marks & Spencer czy Asos. Oficjalnym polskim przedstawicielem koalicji Fur Free Alliance jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Polskie marki, które oficjalnie dołączyły do projektu to: SOLAR, Nenukko, RISK.made in Warsaw, Ninety Eight Clothing, Slogan Eco Streetwear, Rododendron, Luka Bandita, SAS (Such A Sucz), Folk Design, Heroesque oraz ESTby Es (Gosia Sobiczewska).

Małgorzata Szadkowska – koordynatorka kampanii w Polsce

26.10.2014