W sobotę 21 kwietnia koalicja organizacji prozwierzęcych Open Wing Alliance rozpoczęła globalną kampanię przeciwko największej sieci kawiarni na świecie, firmie Starbucks. Koalicja Open Wing Alliance walczy o nakłonienie kawiarnianego giganta do wycofania jaj z chowu klatkowego we wszystkich lokalach na całym świecie.
Czas na globalne zmiany
Wczoraj w Pradze w trakcie zjazdu organizacji należących do międzynarodowej koalicji Open Wing Alliance rozpoczęta została globalna kampania przeciwko sieci kawiarni Starbucks. W trakcie zorganizowanego protestu w centrum Pragi stanęliśmy ramię w ramię z przeszło stoma aktywistami z całego świata.
Starbucks, największa na świecie sieć kawiarni, która posiada blisko 25 tyś. lokali w przeszło 72 krajach, zadeklarowała wycofanie jaj “trójek” z krajów europejskich oraz Stanów Zjednoczonych do 2020 roku. To zdecydowanie za mało! Firma w swojej deklaracji pominęła wiele innych państw, w których operuje. Aktualna deklaracja firmy nie tylko nie obejmuje wszystkich lokalizacji, ale również nie uwzględnia jaj będących składnikiem produktów gotowych.
Starbucks może stworzyć światowy rynek przyjazny zwierzętom
Otwarte Klatki wraz z pozostałymi organizacjami należącymi do koalicji OWA pragnie przekonać firmę Starbucks do wprowadzenia globalnej, publicznej i transparentnej polityki nieużywania jaj z chowu klatkowego, zarówno w formie jaj w skorupkach, jak i jaj występujących jako składniki produktów. Taka decyzja potwierdziłaby zaangażowanie Starbucks w tworzeniu światowego rynku, który jest bardziej przyjazny zwierzętom i odpowiedzialny społecznie.
Polska jest jednym z krajów, w których Starbucks zadeklarował wycofanie jaj “trójek”. Przekazaliśmy Wam tę wiadomość z radością w styczniu br. :https://panel-otwarteklatki.ok.k8s.dance/starbucks-wycofuje-trojki/.
Pomimo, że firma AmRest, która jest operatorem marki Starbucks na terenie Polski potwierdziła, że do roku 2020 jajka z chowu klatkowego zostaną wycofane na polskim rynku, zdecydowaliśmy się jednak wesprzeć ogólnoświatową kampanię prowadzoną przez koalicję Open Wing Alliance i przekonać Starbucks do wprowadzenia globalnych i niezbędnych zmian dla zwierząt w skali globalnej
Open Wing Alliance to koalicja blisko 50 organizacji z całego świata, które za cel swoich działań postawiły sobie zakończenie okrutnej praktyki, jaką jest hodowla klatkowa kur niosek. Cel jest ambitny. Na dzień dzisiejszy jajka z chowu klatkowego stanowią większość jaj produkowanych na całym świecie. Dzięki ciężkiej pracy organizacji z całego świata oraz kolejnym deklaracjom firm, jesteśmy przekonani, że do 2025 roku hodowla klatkowa przejdzie do historii.
Jeżeli chcesz wesprzeć działania mające na celu poprawę losu kur w Polsce, wejdź na stronę https://jakonetoznosza.pl