Kolejna wspaniała wiadomość dla kur. Lotte Wedel — znany wszystkim producent słodyczy — deklaruje wycofanie jaj „trójek” do 2025 roku!
W oficjalnym oświadczeniu spółki możemy przeczytać:
„Firma LOTTE Wedel sp. z o.o. deklaruje, że przy wytwarzaniu swoich produktów zamierza zrezygnować z użycia jaj pochodzących z chowu klatkowego do 2025 roku. Celem tego działania jest poprawa dobrostanu zwierząt hodowlanych, a także dalsze doskonalenie zrównoważonego łańcucha dostaw.”
Kliknij i zostań osobą wspierającą
Realia chowu klatkowego kur niosek
Chów klatkowy kur niosek to okrutna i przygnębiająca praktyka. Kury żyją w klatkach umieszczonych w ciemnych halach przesiąkniętych zapachem zwierzęcych wydzielin. Nie mają dostępu do świeżego powietrza i słońca. Wiele z kur umiera z wycieńczenia. Inne z powodu stresu wydziobują sobie wzajemnie pióra. Te, które przeżyją nie znajdują wytchnienia – po trwającej około półtora roku intensywnej eksploatacji kury znoszą mniej jaj i są zazwyczaj przeznaczane na ubój.
Światowy trend
Na szczęście coraz więcej sieci handlowych, restauracji i producentów żywności w Polsce i na całym świecie podejmuje decyzję o wycofaniu jaj pochodzących z chowu klatkowego. Swoje publiczne deklaracje w tej sprawie wydały już takie marki jak Grupa Eurocash, Nestle, Kaufland, Żabka, Lidl, Grycan i wiele innych.
Poziom świadomości konsumenckiej Polaków jest bardzo wysoki. Jak podaje Instytut Badań Rynkowych i Społecznych, ponad 82% z nas uważa, że hodowanie kur w klatkach nie jest dla nich dobre i aż 100% młodych ludzi w Polsce twierdzi, że byłoby w stanie zapłacić więcej za produkt pochodzący z bardziej etycznego źródła.
Jak zakończyć okrutny chów klatkowy kur niosek?
Każdy z nas może:
- wybierać żywność od producentów, którzy oficjalnie zrezygnowali z używania jaj „trójek” jako komponentów – sprawdź tutaj,
- wybierać restauracje, kawiarnie i hotele, które oficjalnie zrezygnowały z używania jaj „trójek”,
- zadawać pytania firmom o rodzaj używanych jaj – firmy słuchają konsumentów, ale tylko jeśli im to umożliwimy,
- zwracać uwagę na pochodzenie produktów podczas zamawiania cateringu lub robienia codziennych zakupów.
Chcesz wspomóc nasze działania w walce o lepszy los kur niosek?
Wejdź na stronę www.jakonetoznosza.pl i podpisz petycję.