Firma Lodziarnie Firmowe, właściciel marki Grycan, podjęła decyzję o całkowitej rezygnacji z jaj pochodzących z chowu klatkowego.

Zmiany mają zostać wprowadzone najpóźniej do roku 2023. Oficjalna polityka firmy opublikowana została po rozmowach prowadzonych przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Decyzja o całkowitym wycofaniu jaj oznaczonych numerem trzy przez właściciela marki Grycan stanowi kolejny z podjętych przez firmę kroków, u podstaw których leży chęć przyczynienia się do poprawy warunków życia zwierząt hodowlanych.
Proces ten w pierwszej kolejności objął pracownie cukiernicze Grycan. Już dziś w tej części biznesu używane są przede wszystkim jajka z wolnego wybiegu i z chowu ściółkowego. Kolejnym krokiem jest rezygnacja z jaj z chowu klatkowego, także w produkcji lodów, do roku 2023.

Zobowiązanie podjęte przez właściciela marki Grycan to kolejny krok ku poprawie losu milionów kur niosek. Marka obecna na polskim rynku od 2004 roku jest największą rodzinną siecią lodziarnio-kawiarni firmowych, która liczy już 150 lokali. Firma działa też poza granicami Polski, m.in. w Finlandii, Rumuni i Dubaju.

Wycofywanie ze sprzedaży i procesu produkcji jaj pochodzących z hodowli klatkowej to globalny trend. Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie coraz więcej firm decyduje się na ten krok. Zmiany te mają duże znaczenie. W samej Polsce każdego roku hoduje się i zabija około 40 milionów kur niosek.

Dzięki decyzjom takim, jak ta podjęta przez markę Grycan, możemy być jednak pewni, że koniec okrutnej praktyki, jaką jest hodowla klatkowa kur niosek, jest bliski. Kto następny dołączy do grona firm, którym los zwierząt hodowlanych nie jest obojętny?

Pomóż nam przekonywać firmy. Podpisz deklarację na www.jakonetoznosza.pl

Kliknij i pomóż kurom

https://grycan.pl/biuro-prasowe/zobacz/grycan-lody-od-pokolen-rezygnuje-z-uzycia-jaj-z-chowu-klatkowego