Kolejna sieć dołącza do grona firm, które deklarują rezygnację ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego! Decyzja supermarketów Piotr i Paweł jest szczególna, ponieważ to pierwsze tego typu zobowiązanie sieci handlowej o stuprocentowo polskim kapitale. To oficjalne, Piotr i Paweł wycofuje z jaja z chowu klatkowego. Sieć zdecydowała się na ten krok w wyniku rozmów z Otwartymi Klatkami.
Jak zaznacza Ewa Aleszczyk-Kalinowska, rzeczniczka sieci: „Cieszy nas bardzo rosnące społeczne zaangażowanie naszych Konsumentów, które obserwujemy we wzrostach sprzedaży żywności bio, w tym jaj ekologicznych czy też z wolnego wybiegu. Po przeanalizowaniu materiałów dotyczących nieetycznego traktowania kur w chowie klatkowym podjęliśmy decyzję o wycofaniu jaj klatkowych ze sprzedaży w naszej sieci do końca roku 2025”.

Chów klatkowy należy do najokrutniejszych praktyk hodowli przemysłowej. W Polsce każdego roku ginie 40 milionów kur niosek, z czego około 90 procent z nich spędza swoje nienaturalnie krótkie i bolesne życie w klatkach. Dzięki temu, że kolejne sieci handlowe i spożywcze przestają wspierać chów klatkowy, już niedługo los wielu zwierząt może się znacząco poprawić. Ty również masz szansę pomóc kurom nioskom i sprawić, aby ich życie wyglądało lepiej. Za każdym razem, gdy wybierasz w sklepie jaja z chowu innego niż klatkowy, pomagasz kurom.

Te zmiany nie byłyby możliwe bez waszych darowizn i podpisów. Pomóż nam przekonać firmy do porzucenia jajek “trójek”.

Podpisz deklarację

Deklaracja sklepów Piotr i Paweł: http://www.piotripawel.pl/piotr-i-pawel-wycofuje-sie-ze-sprzedazy-jajek-z-chowu-klatkowego,3240.html