Czy Polacy uważają, że hodowla klatkowa jest odpowiednia dla kur? Jak istotne przy zakupie jaj są dla nich warunki chowu? Dowiedz się, co w 2024 roku Polacy sądzą o hodowli klatkowej kur.
Hodowla klatkowa nie zapewnia odpowiednich warunków do życia
W styczniu 2024 roku Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przeprowadziło badanie opinii publicznej wśród Polaków, pytając ich, co sądzą o hodowli klatkowej kur niosek.
Z badań wynika, że prawie 75% Polaków uważa, że hodowanie kur w klatkach nie zapewnia tym zwierzętom odpowiednich warunków życia.
Jak to wpływa na decyzje zakupowe?
Badania pokazują, że większość Polaków ma na uwadze dobrostan zwierząt także podczas codziennych zakupów. Prawie 70% badanych zwraca uwagę na warunki chowu przy zakupie jaj. Ponadto, 62,6% respondentów zapłaciłoby więcej za produkty z jajami z hodowli oferujących kurom lepsze warunki.
Czy firmy powinny wycofywać z użycia jaja klatkowe?
Do końca 2023 roku 161 działających w Polsce firm zadeklarowało wycofanie z użycia lub sprzedaży jaja klatkowe. Już prawie 40% z nich wdrożyło zobowiązania w życie.
Badania pokazują, że 68,6% Polaków pozytywnie ocenia działania firm, które decydują się zrezygnować z jaj klatkowych.
Ważna jest nie tylko deklaracja rezygnacji, ale też regularne raportowanie wprowadzanych zmian. Prawie 75% respondentów uważa, że firmy powinny publicznie informować o postępach w wycofywaniu jaj klatkowych. To ważne dla konsumentów, gdyż umożliwia im świadomy wybór.
Zmiany są nieuniknione!
Świadomość polskiego społeczeństwa na temat dobrostanu kur niosek jest wysoka. Znaczna większość badanych polaków wykazuje sprzeciw wobec hodowli klatkowej. Prawie 2/3 respondentów (65,6%) uważa, że w Polsce powinien zostać wprowadzony zakaz chowu klatkowego kur niosek!
Ponad 60 tysięcy osób złożyło podpis pod deklaracją Otwartych Klatek o niekupowaniu jaj z chowu klatkowego. Wszystkie te osoby chcą dać jasny sygnał producentom żywności, restauracjom i hodowcom zwierząt, że nie zgadzają się na trzymanie kur w klatkach i nie będą wspierać tego procederu swoimi decyzjami zakupowymi. Nic dziwnego, że coraz więcej firm w Polsce rezygnuje z używania tego rodzaju jaj.