Cierpi w milczeniu, traktowany jak produkt, czasem jak odpad. Kurczak hodowany na mięso – to dla niego zorganizowaliśmy w największych miastach Polski naszą najnowszą kampanię billboardową.

Czy pamiętacie zbiórkę, którą w październiku 2021 przeprowadziliśmy na rzecz kurczaków hodowanych na mięso? Kurczaki to najliczniej hodowane zwierzęta lądowe na całym świecie. Polska jest absolutnym liderem produkcji mięsa drobiowego w Unii Europejskiej – każdego roku umiera w naszym kraju ponad MILIARD kurczaków. Życie w hodowlach przemysłowych to dla nich ogromne cierpienie, którego świat zdaje się nie dostrzegać. Chociaż są inteligentne i czują tak samo jak inne zwierzęta, cierpią stłoczone w halach bez okien, rosną nienaturalnie szybko (przez co chorują i cierpią na bolesne deformacje ciała), żyją we własnych odchodach i ciągłym hałasie, nigdy nie oglądają słońca. My działamy po to, żeby im pomóc. 

Efekty zbiórki na billboardy

Dzięki wsparciu 978 wyjątkowych osób w październiku udało nam się zebrać na rzecz kurczaków 31 957 zł. Postawiliśmy 50 billboardów w 9 największych miastach Polski. Znajduje się na nich frankenkurczak, czyli przerośnięty i żyjący z tego powodu w chronicznym bólu, 6-tygodniowy kurczak hodowany na mięso z polskiej fermy przemysłowej. Billboardy odsyłają przechodniów do strony internetowej naszej kampanii, gdzie można dowiedzieć się więcej na temat życia kurczaków, a przede wszystkim podpisać petycję do Ministra Rolnictwa (którą do tej pory podpisało już ponad 130 000 osób) i wesprzeć nasze działania na rzecz kurczaków darowizną.

Szokujące fakty na billboardach

Dlaczego w najnowszej kampanii billboardowej postawiliśmy na przekaz o miliardzie? Z badań opinii publicznej Biostat przeprowadzonych w 2022 roku wynika, że aż 94,8% Polaków nie wie, jak wiele kurczaków ginie co roku w polskich rzeźniach. Informacja o tym, że jest ich ponad MILIARD (ok. 1100000000), ma na celu uświadomić, jak bardzo paląca jest potrzeba natychmiastowych zmian w przemyśle hodowlanym. Każdego dnia niewyobrażalnie ogromna liczba kurcząt czeka na naszą pomoc. 

fot. Andrew Skowron

Kampanie outdoorowe, takie jak opisywana tutaj, to jedynie ułamek naszych działań. Nieustannie prowadzimy dialog z firmami, które mają bezpośredni wpływ na życie miliardów zwierząt. Pracujemy nad tym, by firmy zobowiązały się do polepszenia warunków życia (i śmierci) kurczaków przez podpisanie European Chicken Commitment. Uświadamiamy społeczeństwo w mediach społecznościowych, zachęcając do lepszych wyborów żywieniowych i większej empatii dla niewinnych, cierpiących, uwięzionych w piekielnych warunkach kurczaków.

Ty też możesz pomóc kurczakom. Dla nich liczy się każdy ludzki głos!