12 znanych osób apeluje do Lidla o polepszenie warunków życia kurczaków hodowanych na mięso w naszym najnowszym spocie!
Publikacja apelu jest kolejnym etapem międzynarodowej kampanii skierowanej do Lidla, która rozpoczęła się jesienią 2022 roku.
“Drogi Lidlu…”
Michał Piróg, Basia Kurdej-Szatan, Łukasz Nowicki, Anna Wyszkoni, Małgorzata Ostrowska, Piotr Głowacki, Kinga Kujawska, Kamila Szczawińska, Józef Pawłowski, Aga Stachurska, Karolina Pilarczyk oraz Niedzia – znane osoby z różnych środowisk: artystycznego, sportowego, gamerskiego, modowego i TikTokowego – połączyły siły i wystąpiły w najnowszym spocie Stowarzyszenia Otwarte Klatki, w którym apelują do Lidla o podpisanie porozumienia European Chicken Commitment (ECC) i zobowiązanie się tym samym do rezygnacji z praktyk powodujących ogromne cierpienie kurczaków hodowanych na mięso.
Systemowe cierpienie kurczaków
W przeciągu ostatniego roku udokumentowano cierpienie kurczaków na fermach dostawców Lidla w wielu krajach Europy. Opublikowane nagrania pokazują zwierzęta w agonii, zdeformowane, niemogące utrzymać się na nogach. Liczne zwłoki kurczaków świadczą o tym, że nie udzielono im pomocy i umierały niezauważone. W zatłoczonych kurnikach nagrano skandaliczne przypadki rozjeżdżania żywych kurczaków przez pojazdy załadunkowe. Udokumentowano też przemoc pracowników ferm, w tym rzucanie, kopanie czy uderzanie pisklętami o wiadra. Pogwałcenia dobrostanu zwierząt występują niezależnie od kraju, z którego pochodzą materiały – dowodzi to, że cierpienie kurczaków jest nierozerwalnie związane z systemem hodowli, z którego korzysta Lidl.
Razem możemy przekonać sieć do zmiany!
Działania podjęte przez 20 organizacji prozwierzęcych w 11 krajach Europy skłoniły Lidla do uczestnictwa w negocjacjach z przedstawicielami koalicji Open Wing Alliance, do której należą Otwarte Klatki. Po prawie rocznych rozmowach wciąż nie osiągnięto jednak konsensusu.
Lidl jest największą siecią handlową w Europie – podpisanie przez sieć porozumienia wpłynie więc na życie setek milionów zwierząt. Jeśli chcesz nam pomóc przekonać Lidl do podjęcia słusznej decyzji, jaką jest wydanie deklaracji European Chicken Commitment, podpisz petycję! Dołącz do apelu gwiazd! Twój głos ma znaczenie!