KFC po raz kolejny pokazało swoim klientom, że w swojej działalności zamierza podążać w stronę ekologicznych alternatyw. Po zaprezentowaniu wegańskiego burgera The Imposter w czerwcu tego roku, tym razem firma podpisała porozumienie dotyczące dobrostanu kurczaków i zobowiązała się wprowadzić do 2026 r. szereg zmian mających poprawić komfort ich życia. Decyzja obowiązywać będzie na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Holandii, Belgii i Szwecji.
Co się zmieni na lepsze?
Na mocy podpisanego porozumienia, KFC będzie wymagało od swoich dostawców zachowania szczególnych norm hodowli, zawartych w dokumencie European Chicken Commitment. Dokument ten zawiera między innymi takie założenia, jak:
- zmniejszenie zagęszczenia na fermach oraz rezygnację z ras szybkorosnących
- zapewnienie kurom dostępu do naturalnego światła i grzęd
- odejście od metod uboju sprawiającego zbędny ból (typu ogłuszanie elektryczne)
Walczymy o dobrostan brojlerów
Dokument European Chicken Commitment został opracowany przez organizacje zrzeszone w koalicji Open Wing Alliance, reprezentowane w Polsce przez m.in. nas, Otwarte Klatki.
Od 2017 r. prowadzimy w Polsce kampanię Frankenkurczak, która zwraca uwagę na problemy dobrostanowe związane z przemysłową hodowlą kurczaków. W lipcu na ulicach Warszawy pojawiło się prawie 80 reklam zachęcających do podpisania dedykowanej akcji petycji.
Przeczytaj więcej o kampanii reklamowej: Warszawa poznaje kampanię Frankenkurczak
Dlaczego walczymy, aby firmy takie jak KFC dbały o dobrostan kurczaków?
Współcześnie hodowane rasy brojlerów rosną nienaturalnie szybko, w ogromnej ciasnocie, która panuje na fermach. Powoduje to ogromne cierpienie ptaków.
Dobra decyzja
Cieszymy się, że firma, której wizytówką są kurczaki, postanowiła opowiedzieć się po stronie bardziej etycznej hodowli. Ta decyzja zmieni los milionów ptaków!
Mamy nadzieję, że KFC podejmie podobne kroki również w pozostałych krajach europejskich, oraz że inne duże sieci fast foodów pójdą w jej ślady.
Do tej pory oprócz KFC decyzję o poprawie dobrostanu brojlerów podjęło już kilkadziesiąt firm, w tym m.in. giganci branży spożywczej tacy jak Unilever, Danone i Nestlé, sieci Marks & Spencer i IKEA, czy międzynarodowe korporacje cateringowe Sodexo, Compass Group, Elior Group i Procuratio.
Zaangażowanie KFC w kwestię dobrostanu zwierząt świadczy o tym, że firma dostrzega rosnącą świadomość konsumentów oraz światowe tendencje proekologiczne, które nie są jedynie chwilowym trendem, a raczej wyrazem trwałych, pozytywnych zmian.
Gratulujemy KFC podjętej decyzji oraz z niecierpliwością czekamy na wieści o kolejnych krokach tej i innych firm na drodze ku polepszeniu warunków bytowych zwierząt hodowlanych.
A co możesz zrobić Ty?
Podpisz petycję o poprawę warunków życia kurczaków i pokaż firmom, jak wielu osobom na tym zależy.