Sieć sklepów Netto dołączyła niedawno do grona firm, które zrezygnowały ze sprzedaży jaj „trójek” . Od listopada 2021 roku na półkach w sklepach tej marki znajdują się wyłącznie jaja ściółkowe, z wolnego wybiegu, bio oraz jaja od kur zielononóżek.

Sieć handlowa Netto jest kolejną firmą, która postanowiła całkowicie wycofać ze swojej oferty tzw. jaja trójki. Co więcej, zapowiedziała też pracę nad nowymi rozwiązaniami, które mają na celu zapewnienie dobrostanu kurom nioskom.

Netto nie czeka. Netto działa!

„Coraz więcej sieci sklepów i producentów żywności deklaruje rezygnację z jaj z chowu klatkowego w różnej perspektywie czasowej. W Netto postanowiliśmy nie czekać z tą decyzją. W trosce o dobrostan zwierząt już dziś wycofujemy te jaja z naszej oferty” – mówił Witold Baran, dyrektor handlowy Netto Polska.

fot. Nick Fewings

Duży wpływ na podobną decyzję mieli też sami konsumenci. Tak jak inne firmy, Netto zwraca uwagę na oczekiwania swoich klientów. Jeżeli kupujący niechętnie sięgają po określony produkt, istnieje duża szansa, że w końcu zostanie on wycofany z oferty. Jednym z tego typu przykładów są właśnie jaja z chowu klatkowego.

Co myślimy o “trójkach”

W lutym 2020 roku Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przeprowadziło badanie opinii publicznej, w którym zapytano Polaków, co sądzą o chowie klatkowym kur niosek. Zdaniem aż 82% ankietowanych tego typu hodowla nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków do życia.

Co więcej, badania CBOS przeprowadzone w 2018 roku dowodzą, że warunki, w jakich hodowane są kury, są dla nas bardzo ważnym kryterium podczas kupowania jaj. Aż 35% ankietowanych przyznało w tamtym czasie, że zwraca na ten czynnik największą uwagę.

Zdrowie kurek ważniejsze

Mniejsze znaczenie ma też cena kupowanych jaj. Jak wykazały badania Biostatu aż 71% ankietowanych jest gotowych zapłacić więcej za jaja pochodzące z ferm zapewniających zwierzętom lepsze warunki do życia niż hodowla klatkowa. Dotyczy to również produktów zawierających jaja.

Zdrowa, szczęśliwa kurka | fot. Sven Hornburg

Coraz częściej wybieramy jaja z chowu alternatywnego. Dostrzegają to również sieci handlowe, takie jak Netto. Wiele firm zdecydowało się już na wycofanie jajek „trójek” ze swojej oferty. Chcecie poznać pozostałe? Listę znajdziecie w linku poniżej: https://www.politykadobrostanu.pl/