Ten rok może być przełomowy w walce o lepsze życie dla kur. Właśnie dlatego miliony Polaków i Polek w ciągu najbliższych tygodni dowiedzą się jak pomóc kurom cierpiącym w klatkach. Dzięki Waszemu wsparciu kampania “Z troski o nioski” dotrze do telewizji, internetu i na ulice!

Dlaczego ten moment jest tak ważny?

Chów klatkowy kur niosek to jedna z najbardziej okrutnych praktyk w hodowli zwierząt. Nic dziwnego, że 8 na 10 Polaków jest jemu przeciwna. Kury przetrzymywane w ciasnych klatkach cierpią z powodu ograniczonej przestrzeni i braku możliwości realizacji naturalnych zachowań, co prowadzi do ogromnego stresu i bólu. 

Dzięki zwiększającej się świadomości tego tematu, w ostatnich latach ponad 170 firm zadeklarowało wycofanie jaj z chowu klatkowego. Rok 2025 to termin spełnienia tych deklaracji. Choć wiele firm – w tym kluczowe sieci supermarketów czy producentów żywności – już wywiązało się z tych założeń, dalej część z nich nie spełnia obietnic danych swoim klientom. 

To moment, by wszyscy, którym zależy na zwierzętach, zabrali głos w obronie kur i przypomnieli firmom o złożonych deklaracjach. Od decyzji firm zależy los kilkudziesięciu milionów kur trzymanych w klatkach. Dlatego potrzebny jest wyraźny sygnał ze strony społeczeństwa – nie ma zgody na okrutny chów klatkowy.

Tej Wielkanocy pomóż kurom rozprostować skrzydła

Ze względu na ten kluczowy moment zrealizowaliśmy kampanię, która ma podkreślić jak ważne jest, by każdy z nas teraz zabrał głos w obronie kur. 

Główną osią kampanii jest spot, którego celem jest pokazanie, że troska o zwierzęta nie ma wieku i każdy z nas może włączyć się w działania. Film opowiada historię, w której dziecięca wrażliwość na los zwierząt staje się inspiracją do działania. Mamy nadzieję, że ten wzruszający spot pozwoli nam włączyć kolejne osoby do walki o kury.

Spot, poza szerokim dotarciem w Internecie, w okresie Wielkanocy będzie wyświetlany w największych stacjach TV. Dzięki Waszemu wsparciu temat losu kur dotrze do tak dużej publiczności jak nigdy wcześniej! 

Chcemy, by przekaz kampanii wybrzmiał jak najmocniej – dlatego dodatkowo w Warszawie zawisły billboardy zachęcające do zaangażowania się w kampanię. 

Historyczna zmiana na naszych oczach

11 lat temu przeprowadziliśmy pierwsze śledztwo na fermie klatkowej kur niosek. Ujawnione obrazy zszokowały opinię publiczną. Niedługo później w ramach kampanii Jak One To Znoszą zaczęliśmy budować świadomość tego z jak okrutnych warunków pochodzą tak zwane “jajka trójki”. W obronie kur głos zabrał Robert Makłowicz czy Magda Gessler.

Dzięki zmieniającej się opinii publicznej i coraz większej niecheci konsumentów względem jajek pochodzących z tak okrutnego chowu, udało nam się przekonać wiele firm do rezygnacji ze sprzedaży i używania jajek trójek. Przez ten czas odsetek kur trzymanych w klatkach spadł o 20%, co ma wpływ na życie milionów zwierząt i zwiększa szanse na całkowity zakaz klatek na poziomie Unii Europejskiej.

To, czy pozostałe obietnice firm zostaną spełnione, zależy od Waszego zaangażowania. Los kur jest w Twoich rękach. Dlatego tak ważne jest, by ta Wielkanoc była przełomowa i aby zachęta do włączenia się do wali o lepsze życie niosek dotarła jak najszerzej. Pomóż w tym!